Przejdź do treści

udostępnij:

Artifex Mundi od 17-go listopada na GPW

Artifex Mundi, wiodący producent i wydawca gier przygodowych, 17 listopada zadebiutuje na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Do inwestorów trafiło łącznie 4,42 mln akcji. W ramach oferty zostały sprzedane istniejące i nowoutworzone papiery. Spółka pozyskała ponad 11 mln zł, a środki zostaną przeznaczone na rozwój.

  • Data debiutu Artifex Mundi została ustalona na godzinę 9:00, 17 listopada 2016 r.
  • W ramach pierwszej oferty publicznej akcje Spółki były sprzedawane po 22,5 zł
  • Kapitalizacja Artifex Mundi przed debiutem wynosi 236,3 mln zł

Pierwszy dzień notowań z jednej strony wyznaczy koniec bardzo intensywnego okresu przygotowań i prac nad tą transakcją, z drugiej strony jest to natomiast początek nowego etapu w historii Artifex Mundi, ponieważ staniemy się spółką publiczną. Naszym nadrzędnym celem poza rozwojem firmy, będzie również wzrost jej wartości dla akcjonariuszy

powiedział Tomasz Grudziński, Prezes Zarządu Artifex Mundi S.A.

Cena akcji wyniosła 22,5 zł, a łączna wycena spółki przekroczyła 236,3 mln zł. Inwestorom indywidualnym przydzielono 11,42 proc. oferty. W ramach budowy księgi popytu dla inwestorów instytucjonalnych przeznaczonych zostało 3,9 mln akcji, co stanowi 88,58 proc. oferty.

W ramach oferty sprzedanych zostało łącznie 4,42 mln akcji, z czego 500 tys. stanowiły papiery nowowyemitowane, których wartość wyniosła 11,25 mln zł. Pozostała część to istniejące akcje, sprzedawane przez Warsaw Equity PE Fund I FIZAN, Artifex Mundi Investments (podmiot zawiązany przez twórców Artifex Mundi) oraz osoby prywatne.

Pozyskane środki pozwolą nam na realizację celów emisyjnych. Obecnie na etapie soft launchu mamy trzy produkcje free-to-play i wraz z ich rozwojem będziemy uruchamiali kampanie promocyjne. W pierwszej kolejności celem wsparcia sprzedaży będzie zwiększenie liczby użytkowników, a w późniejszym czasie wzrost przychodów z mikropłatności. Dodatkowo planujemy rozwój działalności wydawniczej oraz inwestycje we wspólne projekty z zewnętrznymi deweloperami. Będziemy się również koncentrowali na działalności wspierającej sprzedaż oraz rozpoznawalność Artifex Mundi wśród graczy

dodaje Mariusz Szynalik, Dyrektor Finansowy.

Główni akcjonariusze (osoby zrzeszone w ramach Artifex Mundi Investments oraz Warsaw Equity PE Fund I FIZAN) zawarli tzw. umowę lock-up. Zobowiązuje ich ona do niezbywania akcji,
które pozostaną w ich posiadaniu po ofercie, w okresie 12 miesięcy od dnia przydziału akcji.

O Artifex Mundi:

Artifex Mundi S.A. to wiodący wydawca oraz producent gier przygodowych na świecie. Pierwszy tytuł katowickiej Spółki trafił na rynek w 2007 r., dziś firma zatrudnia około 140 osób, a w sprzedaży znajduje się ponad 40 gier.
Są one dostępne zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure), produkując i wydając tytuły własne oraz stworzone przez innych deweloperów. Wśród najbardziej znanych produkcji znajdują się serie gier: Enigmatis, Grim Legends, Time Mysteries: Inheritance, Nightmares from the Deep.

Polscy użytkownicy urządzeń mobilnych z systemem Android mogą już testować grę monetyzowaną w modelu free-to-play o nazwie „Bladebound” – oficjalna międzynarodowa premiera tytułu przewidziana jest na początku 2017 r.: www.bladeboundgame.com

Więcej informacji o firmie: www.artifexmundi.com

Źródło: Artifex Mundi S.A.

udostępnij: