Przejdź do treści

udostępnij:

The Dust S.A. rozpoczyna zapisy na akcje po cenie maksymalnej 12 zł za akcję

The Dust, producent gier mobilnych w modelu advergamingowym oraz free-to-play, ustalił cenę maksymalną oferowanych akcji na poziomie 12 zł. Wartość całej oferty wynosi ponad 2,6 mln zł. Od dziś na akcje Spółki mogą zapisywać się inwestorzy indywidualni. Zapisy będą trwały do 29 sierpnia i będzie można ich dokonać za pośrednictwem oferującego Polskiego Domu Maklerskiego oraz Millennium Domu Maklerskiego i Domu Maklerskiego Capital Partners. Spółka zamierza zadebiutować na NewConnect jeszcze w 2017 r.

„Dzięki emisji nowych akcji chcemy pozyskać ok. 1,7 mln zł. Środki te pozwolą nam zrealizować strategię opartą głównie na rozwoju produkcji gier własnych w modelu F2P, co zapewni kontynuację dynamicznego wzrostu wyników w długim okresie. Już teraz prowadzimy bardzo zaawansowane prace nad kolejnymi 3 tytułami, które planujemy wydać jeszcze w tym roku. Pierwsza z nich „Galaxy Soldier” zadebiutuje jeszcze w październiku 2017 r. i jestem przekonany, że pozwoli zwielokrotnić sukces naszych dotychczasowych gier. W przyszłym roku planujemy kolejne premiery i spodziewamy się jeszcze wyższej dynamiki niż w tym roku. Pozyskane środki przyspieszą wprowadzanie nowych gier na rynek.”

komentuje Jakub Wolff, Prezes Zarządu The Dust S.A.

The Dust specjalizuje się w produkcji gier na urządzenia mobilne w dwóch modelach: gry reklamowe na zlecenie (tzw. advergaming) oraz gry własne dystrybuowane w modelu F2P (free-to-play). Na zlecenie klientów korporacyjnych Spółka zrealizowała już 23 gry reklamowe m.in. dla Grupy Maspex (marki Tymbark i Kubuś) – gry „Kapsel Run!”, „Kapsel Run 2 Challenge” i „Gry Kubusia”. Spółka jest również autorem Kings of Cards – pierwszej gry w technologii rozszerzonej rzeczywistości na platformę Microsoft. Działalność w segmencie free-to-play The Dust rozwija od prawie 2 lat. W tym czasie zespół deweloperski przygotował 8 produkcji własnych, m.in. „The Last Run - Dead Zombie Shooter”.

Środki pozyskane w ramach emisji mają zostać przeznaczone na rozwój Spółki, w szczególności na ekspansję na rynku gier własnych w modelu F2P. W 2016 r. przychody z tytułu produkcji własnych stanowiły 10% wszystkich przychodów, natomiast plan na 2017 r. zakłada wzrost ich udziału do 39%. Docelowo Spółka chce uzyskiwać z nich około 70% przychodów, przy jednoczesnym stabilnym rozwoju gier reklamowych na zlecenie. Charakterystyczną cechą segmentu gier w modelu F2P jest ich darmowa dostępność oraz mikropłatności w aplikacji lub reklamy wyświetlane użytkownikom. The Dust zamierza skupić się na rozwoju dodatków do gier, które będą urozmaicać lub ułatwiać rozgrywkę.

„Gry mobilne to obecnie jeden z najdynamiczniej rozwijających się, a jednocześnie najbardziej dochodowych rodzajów gier. Według prognoz Newzoo wartość tego rynku ma w ciągu najbliższych 4 lat wzrosnąć o prawie 70%, a już teraz jego wartość wynosi prawie 40 mld USD. Rozwój w tym kierunku umożliwi nam wypracowanie o wiele wyższych przychodów i zysków. Natomiast produkcja gier reklamowych na zlecenie daje nam stabilizację finansową i przewidywalne przepływy pieniężne. To również doświadczenie w dotarciu i aktywizacji graczy, zaawansowana analityka oraz aktywa w postaci kodu gry, który możemy wykorzystywać. Dzięki temu dużo mniejszym kosztem i z wysoką pewnością sukcesu realizujemy produkcje własne.”

dodał Jakub Wolff.

Przychody ze sprzedaży w I półroczu 2017 roku wyniosły 625 tys. zł, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu z przychodami w całym 2016 roku. Zysk netto w I półroczu 2017 r. wynosił 399 tys. zł i był ponad 5 krotnie wyższy niż w całym 2016 r., kiedy wyniósł 73 tys. zł.

W ramach publicznej oferty akcji inwestorzy mogą kupić do 220.000 akcji, z czego 145.000 stanowią akcje nowej emisji serii C, a kolejne 75.000 to istniejące akcje serii B. Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy do 29 sierpnia. 30 sierpnia Spółka opublikuje cenę emisyjną akcji. W dniach 31 sierpnia i 1 września będą przyjmowane zapisy w transzy dużych inwestorów. Do 8 września planowany jest przydział oferowanych akcji, które w IV kwartale mają zadebiutować na rynku NewConnect.

Oferującym akcje jest Polski Dom Maklerski S.A., który specjalizuje się w bezprospektowych ofertach publicznych akcji oraz obligacji. Zapisy na akcje może złożyć każdy inwestor. W tym celu należy skontaktować się z Polskim Domem Maklerskim S.A. pod numerem telefonu (22) 629 27 12 lub mailem kontakt@polskidm.com.pl.

O Spółce

The Dust S.A. to deweloper gier mobilnych na platformy Android, iOS i Windows. Spółka produkuje gry w dwóch modelach: produkcje na zlecenie oraz gry własne dystrybuowane w modelu F2P (free‑to‑play). The Dust specjalizuje się w produkcji gier reklamowych (tzw. advergaming) na zlecenie klientów korporacyjnych. Zrealizowała już ponad 20 produkcji na zlecenie klientów, wśród których można wyróżnić Microsoft oraz Maspex (marki Tymbark, Kubuś, Lubella). Spółka intensywnie rozwija produkcję gier własnych, aktualnie pracując nad 3 nowymi tytułami. Wśród wcześniejszych produkcji można wyróżnić The Last Run – Dead Zombie Shooter. Spółka zdobyła wiele istotnych nagród i wyróżnień branżowych, m.in. Golden Arrow, Mobile Trends, Impactor.

Strategia rozwoju The Dust zakłada skupienie się na rozwoju działalności w segmencie gier własnych w modelu F2P. Przychody z produkcji własnych mają wzrosnąć z 10% w 2016 r. do około 70% w 2019 r., przy zachowaniu ciągłości i dalszym rozwoju w zakresie produkcji na zlecenie. The Dust zamierza również wykorzystać w swoich grach technologie VR (wirtualna rzeczywistość) i AR (rozszerzona rzeczywistość). Już teraz Spółka realizuje produkcje z wykorzystaniem najnowszych technologii zlecone przez klientów korporacyjnych.

Źródło: Spółka

udostępnij: