Wyniki finansowe 11 bit studios po I półroczu 2017 r.
11 bit studios S.A. skutecznie monetyzuje „TWoM-a”
Blisko 8,67 mln zł przychodów ze sprzedaży, 3,02 mln zł zysku operacyjnego i 0,27 mln zł zysku netto - to wyniki wypracowane przez 11 bit studios S.A. w I półroczu 2017 roku. Są zgodne ze wstępnymi danymi finansowymi za ten okres, które Spółka opublikowała pod koniec sierpnia.
Głównym źródłem przychodów 11 bit studios S.A. w pierwszej połowie roku pozostawała sprzedaż gry „This War of Mine” oraz „Beat Copa”, który zadebiutował w ostatnich dniach marca
Przypomina, że premiera „TWoM” w wersji na komputery PC miała miejsce w listopadzie 2014 roku.
Od tego czasu skumulowane przychody ze sprzedaży tego tytułu przekroczyły już 70 mln PLN
Jego produkcja, razem z dodatkami, kosztowała ok. 3 mln PLN
Prezes zapowiada, że do końca tego roku 11 bit studios S.A. wyda kolejny dodatek do „TWoM”, żeby podtrzymać zainteresowanie produkcją i jej dalszą monetyzację.
Miechowski wyjaśnia, że negatywny wpływ na rentowność netto Spółki w I półroczu 2017 roku miały zmiany na rynkach walutowych.
Gwałtowne umocnienie złotego, szczególnie wobec dolara amerykańskiego sprawiło, że w tym okresie musieliśmy zaksięgować blisko 2,6 mln PLN niegotówkowych kosztów finansowych powstałych z uwagi na konieczność przeszacowania wartości aktywów pieniężnych denominowanych w walutach obcych
Podkreśla, że odpis miał niegotówkowy charakter i nie uszczuplił zasobów pieniężnych Spółki.
Jej stan, mimo sporych wydatków związanych z finansowaniem produkcji „Frostpunka”, gier z naszego wydawnictwa oraz budową drugiego zespołu deweloperskiego, zmienił się minimalnie w porównaniu z rekordowym poziomem z końca 2016 roku
Na koniec czerwca Spółka miała na kontach, lokatach oraz w jednostkach uczestnictwa TFI, blisko 28,5 mln PLN gotówki.
Prezes deklaruje, że w najbliższych miesiącach uwaga Spółki będzie całkowicie skoncentrowana na „Frostpunku”, którego premiera jest zaplanowana na I kwartał 2018 roku.
Chcemy jak najlepiej przygotować się do tego wydarzenia. Gra ukaże się jednocześnie w siedmiu wersjach językowych oraz w bogatej wersji pudełkowej na najważniejszych światowych rynkach
Twierdzi, że zainteresowanie „Frostpunkiem”, mierzone liczbą wyświetleń trailerów czy publikacji w mediach branżowych jest bardzo duże.
Wysokie zainteresowanie naszą grą potwierdza też szybko rosnąca wishlista na Steam
O Spółce
11 bit studios S.A. działa na rynku gier od 2010 roku. Jest producentem wieloplatformowych gier komputerowych. Wiosną 2011 roku firma wypuściła na rynek swój pierwszy tytuł z serii „Anomaly”. W listopadzie 2014 r. zadebiutował „This War of Mine” w wersji na komputery PC. W styczniu 2016 roku na rynek trafiły wersje „TWoM” na konsole PS4 i Xbox One. 11 bit studios prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing. W 2016 roku Spółka miała 26,15 mln PLN przychodów i 11,88 mln PLN zysku netto.
Akcje 11 bit studios S.A. są notowane na GPW. Wchodzą w skład indeksu sWIG80.
Źródło: Spółka, #11B