Przejdź do treści

udostępnij:

Legimi podsumowuje publiczną ofertę obligacji

Legimi, pierwsza firma w Polsce wykorzystująca model subskrypcyjny na rynku e-książki zakończyła publiczną ofertę obligacji z sukcesem. Spółka przydzieliła 1 200 obligacji o łącznej wartości emisyjnej 1,2 mln zł realizując w 100% założony cel. W tym samym czasie w ramach oferty prywatnej obligacji spółka zebrała dodatkowe 750 tys. zł.

Legimi S.A. oferowało roczne obligacje serii N, o wartości nominalnej 1 000 zł każda, z oprocentowaniem stałym wynoszącym 8,5% w skali roku i odsetkami wypłacanymi kwartalnie. Zabezpieczeniem emitowanych obligacji jest zastaw rejestrowy na projekcie e-czytnik (wpływy z abonamentów, gotówka oraz zapasy czytników) do 150% wartości wyemitowanych obligacji oraz oświadczenie o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 kpc. Zapisy można było składać do 14 czerwca za pośrednictwem emitenta, który był jednocześnie oferującym papiery. Obligacje nie będą wprowadzane na Catalyst.

„Cieszymy się z zainteresowania naszą emisją wśród inwestorów. Jesteśmy wdzięczni za zaufanie, docenienie naszego biznesu oraz umożliwienie dalszego rozwoju. W zamian za to zaoferowaliśmy atrakcyjną ofertę, z wysokim kuponem, rocznym horyzontem oraz częstą wypłatą odsetek (kwartalnie)"

komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi.

Środki pozyskane w ramach emisji Legimi przeznaczy na rozwój, w tym rozwój projektu „e-czytnik za 1 zł” i wsparcie projektu „Play 360 stopni” oraz finansowanie i refinansowanie kapitału obrotowego.

„Pozyskane środki będziemy chcieli w głównej mierze przeznaczyć na rozwój oferty „e-czytnik za 1 zł”. Klienci będą mogli bezpośrednio odczuć to w szerszej palecie dostępnych urządzeń, z kolei my powinniśmy odnotować zwiększoną dynamikę sprzedaży. Dodatkowo część środków chcemy przeznaczyć na wsparcie naszego najnowszego projektu realizowanego z operatorem sieci PLAY – PLAY360 stopni. Dotychczasowa współpraca utwierdziła nas w przekonaniu, iż potencjał polskiego rynku jest bardzo duży, a dalsze działanie zapewni nam znaczny wzrost zasięgu i rozpoznawalności marki Legimi"

dodaje Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi.

Sześć dni wcześniej Legimi poinformowało o zakończeniu prywatnej emisji rocznych obligacji serii O, z której pozyskała 750 tys. zł.

Zarząd w minionym miesiącu przyjął strategię na lata 2018-2020. Legimi w najbliższych latach skupi się na core biznesie w Polsce, gdzie zakłada poprawę wyników oraz dynamiczny trend przyrostów abonentów. Spółka prognozuje w 2020 r. sprzedaż na poziomie 26,8 mln zł, zysk EBITDA wynoszący 9,4 mln zł i zysk netto o wartości 6,6 mln zł. Dodatkowo w planach jest wprowadzenie akcji serii B i C na rynek NewConnect.

O spółce

Legimi S.A. to pionier na polskim rynku e-książki. Spółka, jako pierwsza w Polsce, w zamian za opłatę abonamentową, zaoferowała użytkownikom dostęp do cyfrowej biblioteki Legimi. Współpracuje z największymi telekomami, a swoim klientom oferuje szereg udogodnień m.in. dowolny wybór platformy i urządzenia do czytania, możliwość przełączania pomiędzy e-książką a audiobookiem. Legimi może pochwalić się największą bazą tytułów w kategorii beletrystyka. Dzięki atrakcyjnym ofertom Spółka skokowo zwiększa przychody i liczbę klientów w Polsce. Firma prowadzi także działalność na rynku niemieckim, który jest jednym z największych na świecie.

Źródło: spółka

udostępnij: