Przejdź do treści

udostępnij:

Triggo przyspiesza – kończy ostatnią wersję przedprodukcyjną pojazdu PB3 i zamawia serię pilotażową

Triggo S.A., spółka pracująca nad unikatowym w globalnej skali pojazdem elektrycznym dedykowanym rynkom car-sharing, zakończyła prace nad prototypem PB3. Firma zamówiła wyprodukowanie I serii pilotażowej dziewięciu pojazdów dedykowanych testom i badaniom. Triggo w kolejnych kwartałach planuje przeprowadzenie pierwszej publicznej emisji akcji na rynku NewConnect. Spółka w tym celu już rozpoczęła współpracę z Domem Maklerskim Banku Ochrony Środowiska, który będzie pełnił rolę oferującego oraz autoryzowanego doradcy podczas procesu  ubiegania się o wprowadzenie akcji do obrotu na NC. Środki będą przeznaczone finansowaniu dalszych badań i pierwszych prac nad wdrożeniem seryjnej produkcji.

Innowacyjna technologia elektrycznego polskiego pojazdu łączącego zalety mobilności i łatwości parkowania jednośladów oraz bezpieczeństwa i praktyczności miejskich samochodów, jest rozwijana od 2010 roku. Jej najważniejszą cechą jest zmienna geometria podwozia, dzięki której kierowca może poruszać się w dwóch trybach: drogowym dla wysokich prędkości i manewrowym, w którym pojazd zajmuje tylko tyle miejsca, co jednoślad. Konstrukcja jest chroniona patentami obejmującymi Europę, Azję i Amerykę Północną. Elektromobilne Triggo będzie przeznaczone zwłaszcza dla klientów szybko rozwijających się platform car-sharingowych.

„Po wielu kwartałach ukończyliśmy kluczowy etap w rozwoju pojazdu, obejmujący wprowadzenie wszystkich założeń projektowych zarówno w zakresie podwozia, jak i nadwozia. Obecna wersja to w pełni mobilny i sprawny prototyp, będący bazą do produkcji serii pilotażowej. Zamówiliśmy pierwszą partii pojazdów, której dostawy spodziewamy się w 2019 roku. To będzie punkt wyjścia do testów zamkniętych, ale też przeprowadzanych w warunkach miejskich, które być może będziemy realizować z naszymi partnerami z rynku car sharing"

mówi Rafał Budweil, prezes zarządu i założyciel Triggo S.A.

Spółka w trakcie prac implementowała wszystkie założenia projektowe, obejmujące m.in. ramę nośną podwozia, przednie i tylne zawieszenie, układ składania kół, cyfrowe układy sterowania, jak również napęd, układ hamulcowy. Nadwozie pojazdu powstało przy współpracy z wiodącymi polskimi dostawcami usług projektowych dla globalnej branży automotive.

„Zarówno w Polsce, jak i zwłaszcza na świecie obserwujmy wzrost zainteresowania i tym samym sprzedaży pojazdów napędzanych silnikami elektrycznymi. To w połączeniu z chronioną globalnie unikalnością rozwiązania Triggo daje duże nadzieje na sukces. Sterowanie cyfrowe drive by wire, niska masa własna, zunifikowany system baterii, czy kompaktowe wymiary to czynniki mogące pomóc kierowcom czerpać radość z prowadzenia i użytkowania Triggo"

podsumowuje Rafał Budweil.

Celem spółki jest koncentracja na polskim i europejskim rynku car sharing. Konceptowi rozwoju pojazdu sprzyja otoczenie rynkowe (silny wzrost popularności pojazdów napędzanych silnikami hybrydowymi i elektrycznymi. Według ekspertów, w ciągu dekady liczba użytkowników może wzrosnąć kilkukrotnie do ponad 35 mln osób, a flota pojazdów – do przeszło 400 tys. szt. (wobec ok. 100 tys. obecnie). Istotnym czynnikiem wsparcia jest także otoczenie legislacyjne w Polsce (m.in. ustawy o innowacyjności i elektromobilności itd.).

O Triggo

Triggo stanowi unikatowy, w pełni elektryczny pojazd, łączący najlepsze cechy jednośladów i niewielkich samochodów miejskich, który od podstaw jest realizowany przez polską myśl techniczną. Założenia i koncepcje Triggo są chronione międzynarodowymi patentami obejmującymi obszar zamieszkały przez blisko 2,4 mld osób.

Projekt jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie w zakresie usług car-sharingu i elektromobilności na największych światowych rynkach europejskich, azjatyckich i amerykańskich. Potencjał Triggo wynika ze sprzedaży zarówno produktu, jak i licencji.

Kluczową cechą Triggo jest podwozie o zmiennej geometrii, które umożliwia zwężenie się auta do szerokości motocykla. Taka konfiguracja gwarantuje swobodną jazdę w korkach między samochodami oraz zajmowanie mniejszej ilości przestrzeni parkingowej.

Źródło: spółka

udostępnij: