Grupa Mediacap inwestuje w spółkę Gameset i wchodzi w segment marketingu gamingowego
Gameset Sp. z o.o. to pierwsza w Polsce i najszybciej rozwijająca się agencja marketingu gamingowego - działalności reklamowej i promocyjnych dotyczącej gier komputerowych lub z wykorzystaniem gier komputerowych. Spółka zajmuje się strategią, kreacją i realizacją działań w jednym z najszybciej rosnących obszarów rynku marketingowego.
Gameset rozpoczął współpracę z grupą MEDIACAP SA kilka miesięcy temu, kiedy w ramach partnerstwa strategicznego ze spółką zależną TalentMedia, kanały influencerów związanych z Gameset współpracowały z siecią TalentMedia - zrealizowano między innymi pierwsze wspólne kampanie dla gry Fortnite z wykorzystaniem platformy TalentTube.
W ramach transakcji MEDIACAP SA, dzięki objęciu nowych udziałów za 1,8 mln PLN i umorzeniu udziałów jednego z dotychczasowych wspólników MEDIACAP SA osiągnie 27,8% kapitału w Gameset sp. z o.o. Finalizacja transakcji nastąpi po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego Spółki za rok 2018.
„Gaming to według PwC, obok wideo w internecie, najszybciej rosnący segment medialny. Dzięki inwestycji w Gameset będziemy obecni na tym rynku jako lider w Polsce, obsługując m.in. Epic Games, wydawcę topowej gry Fortnite. Wierzymy, że kombinacja silnego przywództwa założycieli spółki - Piotra Bombola i Łukasza Turkowskiego – oraz nasze doświadczenie w skalowaniu podmiotów marketingowych przełoży się na skokowy wzrost wartości tego biznesu. Branżowy inwestor w Gameset to też dobra wiadomość dla jego klientów, partnerów i uczestników rynku” – stwierdził Jacek Olechowski, prezes MEDIACAP SA.
„Bardzo się cieszymy, że udało się nam połączyć siły z tak silnym partnerem jak MEDIACAP. Razem z zarządem grupy dzielimy punkt widzenia na rynek nowoczesnego marketingu i mamy wspólną wizję rozwoju w obszarze gamingu. Środki pozyskane z inwestycji zostaną przeznaczone na zwiększanie kompetencji w obszarze produkcji video, eventowej, influencerskiej oraz ekspansji zagranicznej – w 2019 roku chcemy stać się wiodącą agencją od gamingu w regionie CEE” – dodaje Piotr Bombol, prezes Gameset.
O spółce:
MEDIACAP SA to polska niezależna grupa w branży usług marketingowych i badań rynku. Podstawowe obszary działalności grupy to (1) marketing – planowanie i realizacja wielokanałowych strategii reklamowych w mediach tradycyjnych i cyfrowych w ramach Scholz & Friends Warszawa, The Digitals i EM LAB oraz (2) badania rynku, analiza danych marketingowych i sprzedażowych oraz budowa i wrażanie rozwiązań wspierających procesy biznesowe po stronie klientów głównie pod marką IQS, Quant i EDGE Technology. Spółki należące do grupy obsługują szereg prestiżowych klientów takich jak Carlsberg Polska, General Motors Poland, Google Poland, Hyundai Motor Poland, Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, Nationale-Nederlanden Usługi Finansowe, Nestle Polska, PGE Obrót, Polkomtel, T-Mobile, Vectra Media. Mediacap prowadzi aktywną politykę zwiększania udziałów rynkowych poprzez wzrost organiczny oraz przemyślaną politykę przejęciową.
Gameset to pierwsza w Polsce agencja marketingu gamingowego. Zajmuje się łączeniem marek ze społecznościami graczy, zarówno firm z branży gier (drużyny esportowe, wydawcy i dystrybutorzy, producenci sprzętu), jak i marek nieendemicznych (FMCG, usługi). Oferuje kompleksowe usługi agencyjne i konsultingowe (strategia, kreacja, realizacja), a także pośredniczy w negocjacjach pomiędzy markami a firmami z branży gier. Zespół tworzą doświadczeni managerowie z sieciowych agencji i domów mediowych. Firma specjalizuje się w komunikacji na Twitch, czyli największej na świecie platformie streamingowej, z wykorzystaniem streamerów w celu dotarcia do grupy docelowej. Ma na swoim koncie realizację Wielkiej Bitwy Streamerów w grę Fortnite, która była największym wydarzeniem gamingowym online w Polsce (200 tys. jednoczesnych widzów na wszystkich kanałach).
Źródło: Spółka,#MCP