4Mass S.A., właściciel marki Claresa, wdraża nowy system sprzedaży marek własnych
4Mass S.A. – spółka specjalizująca się w produkcji i dystrybucji lakierów hybrydowych oraz klasycznych uruchomiła sieć sprzedaży opartą na zaawansowanym systemie informatycznym. Autorskie oprogramowanie firmy zrzesza ambasadorów marki Claresa, którzy poprzez bezpośredni kontakt z użytkowniczkami oferują pełną gamę produktów w przystępnych cenach. Docelowo status konsultanta ma uzyskać 2 tys. osób. Obecnie Claresa posiada ponad 100 tys. klientek, a dzięki sieci sprzedaży bezpośredniej oraz e-commerce 4Mass S.A. do końca 2019 roku planuje skokowe zwiększenie liczby stałych użytkowniczek.
4Mass S.A. to spółka z branży kosmetycznej, w ofercie której znajdują się produkty z kategorii manicure i pedicure. Główną marką spółki jest Claresa obecna na rynku od 2016 r., oferująca szeroką gamę ponad 300 kolorów lakierów zarówno hybrydowych jak i klasycznych. W portfolio spółki jest także marka Stylistic która zawiera akcesoria do pielęgnacji dłoni i stóp.
W minionym tygodniu spółka z sukcesem zadebiutowała na NewConnect. Obecność na giełdzie to szansa na zwiększenie rozpoznawalności firmy w oczach kontrahentów i instytucji finansowych. 4Mass S.A. nie zwalnia tempa i uruchamia właśnie nowoczesną sieć dystrybucji produktów produkowanych pod własnymi markami.
System sprzedaży bezpośredniej to platforma z rozbudowanym programem lojalnościowym zrzeszająca ambasadorów marki, którzy zajmują się dystrybucją produktów własnych 4Mass, a w szczególności marki Claresa. Przystąpienie do programu gwarantuje dostęp do asortymentu w konkurencyjnych cenach. Dodatkowo, konsultant za każdą zrealizowaną sprzedaż otrzymuje punkty, które może wymieniać na rabaty lub wynagrodzenie pieniężne zgodnie z zasadami zawartymi w planie marketingowym. Ambasador marki może wdrażać do programu inne osoby, które będą tworzyć jego sieć sprzedaży. Pozwoli to na usprawnienie dotarcia do szerszego grona klientów.
- Dziś kolejny ważny dzień dla 4Mass S.A. – wdrożenie systemu stanowiącego platformę sprzedaży bezpośredniej to krok milowy w rozwoju naszej firmy. Dzięki wykwalifikowanym ambasadorom marki klient będzie miał możliwość kompleksowego zapoznania się z szeroką ofertą Claresa, a także nabycia wysokiej jakości produktów w bardzo atrakcyjnych cenach – komentuje Sławomir Lutek, prezes spółki 4Mass S.A.
Spółka, dzięki nowej platformie sprzedaży, opartej na systemie internetowym spodziewa się zwiększenia przychodów z e-commerce. Przewidywane jest także istotny wzrost udziału marek własnych. Po dziewięciu miesiącach 2018 roku generowały one 21 proc. sprzedaży, natomiast w 2017 roku stanowiły 75 proc. przychodów 4Mass.
4Mass zajmuje się również wytwarzaniem i kreowaniem marek dla innych podmiotów handlowych. Do realizacji działalności produkcyjnej spółka wykorzystuje zarówno linie automatyczne, jak również stanowiska do tzw. krótkich serii produkcyjnych. Działalność operacyjna 4Mass odbywa się w Radomiu, gdzie znajdują się hale produkcyjne oraz magazyn, o łącznej powierzchni 2 200 m kw.
Zysk netto 4Mass w okresie w okresie od I do III kwartału 2018 r. wyniósł ponad 0,77 mln zł, co stanowi wzrost o 231 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Przychody spółki po pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 r. wynosiły 8,85 mln zł, natomiast w analogicznym okresie w 2017 roku utrzymały się na poziomie 3,57 mln zł – jest to wzrost o 148 proc.
O spółce:
4Mass S.A. – spółka z branży kosmetycznej, działająca w segmencie produkcji i dystrybucji (zarówno detalicznej jak i hurtowej) produktów kosmetycznych z kategorii manicure i pedicure. Firma posiada marki własne – najbardziej rozpoznawalną jest Claresa, obecna na rynku od 2016 roku, a także Meggy – dostępna od października 2018. W portfolio 4Mass znajduje się również marka Stylistic, oferująca szeroki asortyment akcesoriów do pielęgnacji dłoni i stóp. Firma zajmuje się również wytwarzaniem lakierów hybrydowych oraz klasycznych na zlecenie swoich klientów, pod ich markami.
Źródło: Spółka, #4MS