Przejdź do treści

udostępnij:

Sescom osiągnął ponad 39 mln zł przychodów w I kwartale 2018/2019

Sescom S.A., dostawca usług Facility Management dla sieci w Europie, osiągnął 39,2 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w okresie październik – grudzień 2018 oraz zysk w wysokości 3,2 mln zł.

Sescom S.A. w kolejnym kwartale utrzymuje znaczącą dynamikę wzrostu. W okresie od 01.10.2018 r. do 31.12.2018 r. Spółka wypracowała 39,2 mln zł skonsolidowanych przychodów (o 36% więcej w stosunku do analogicznego kwartału roku poprzedniego), zysk EBIT na poziomie 4,2 mln zł oraz zysk netto w wysokości 3,2 mln zł poprawiając ubiegłoroczne wyniki kwartalne o odpowiednio 84% i 59%.

Dalsze wzrosty sprzedaży Sescom zawdzięcza rozwojowi działalności na rynkach zachodnich, w tym szczególnie na rynku niemieckim. W ciągu ostatnich 3 miesięcy roku kalendarzowego 2018 udział przychodów wygenerowanych za granicą stanowił 39% całej sprzedaży Grupy Sescom (14% w analogicznym okresie roku poprzedniego).

- Konsekwentnie realizujemy nasz cel, jakim jest umacnianie pozycji Sescom na rynku europejskim. Chcemy osiągnąć pozycję jednego z głównych europejskich dostawców rozwiązań wspierających branżę retail. Dynamika wzrostu z ostatnich lat oraz najnowsze wyniki kwartalne pokazują, że podążamy właściwą drogą. – mówi Sławomir Halbryt, Prezes Zarządu Sescom.

Nowy rok, nowe projekty

Kolejny rok obrotowy ma być dla Sescom okresem nie tylko dalszego rozwoju organicznego, ale również czasem realizacji projektów rozwojowych i wdrożeń nowych rozwiązań. W pierwszym kwartale 2018/2019 Sescom zrealizował pierwsze komercyjne wdrożenie „Sesmatic” - autorskiego rozwiązania bazującego na technologii RFID i służącego do optymalizacji procesów logistycznych, magazynowych i zarządzania asortymentem w retail. Rozwiązanie uruchomione w showroomie modowym Aliganza w Warszawie usprawnia proces wypożyczeń i zwrotów oraz przyspiesza wprowadzanie nowych kolekcji odzieży.

W ramach działań B+R Sescom bierze udział w programie akceleracyjnym dla start-upów – Brinc ScaleUP. Przez 2,5 roku trwania programu Spółka zapozna się z ok. 750 młodymi przedsiębiorstwami technologicznymi. Z wybranymi Sescom nawiąże współpracę w roli: inwestora, nabywcy technologii lub mentora wspierającego sprzedaż rozwiązania.

- Kolejny rok obrotowy będzie czasem intensywnej pracy naszej komórki B+R – Sescom Innovation Lab. Chcemy mieć dostęp do najnowszych technologii po to, żeby oferować naszym klientom najlepsze rozwiązania. Współpraca z przedsiębiorstwami typu start-up daje nam szansę zapoznania się z innowacyjnymi pomysłami oraz wsparcia realizacji najlepszych z nich. Mam nadzieję, że udział w programie Brinc ScaleUP zaowocuje współpracą przy wielu ciekawych projektach, które wpłyną na naszą pozycję konkurencyjną. – przyznaje prezes Halbryt.

O Spółce: Sescom S.A. działa od 2008 roku i świadczy kompleksowe Facility Management dla sieci handlowych i usługowych przez cały cykl życia ich placówek - od planowania inwestycji, projektowania i wykańczania obiektów, przez utrzymanie techniczne, optymalizację zużycia energii, po wdrożenia nowych technologii i analitykę wspierającą wzrost efektywności.

Źródło: Spółka, #SES

udostępnij: