Brand24 kontynuuje dwucyfrowe wzrosty w I kwartale 2019 roku
Brand24 S.A. kontynuuje dwucyfrowe wzrosty:
- wzrost przychodów ze sprzedaży grupy kapitałowej Brand24 SA o 53% w ujęciu rok do roku, z 2,4 mln PLN w Q1 2018 do 3,6 mln PLN w Q1 2019;
- blisko tysiąc nowych klientów: 3333 aktywnych klientów na koniec Q1 2019 wobec 2 384 na koniec Q1 2018;
- dynamiczny, 50% wzrost miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR - Monthly Recurring Revenue) w ujęciu rok do roku;
- wzrost udziału klientów zagranicznych do 52% i dalsza ekspansja zagraniczna;
- planowane przeniesienie spółki na parkiet główny GPW.
BRAND 24 S.A., spółka będąca właścicielem autorskiego oprogramowania do monitoringu treści w internecie, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (software as a service), opublikowała raport kwartalny za Q1 2019. Decyzją NWZ z 19.12.2018 Grupa postanowiła sporządzać sprawozdania finansowe zgodne z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości, Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej oraz interpretacjami wydanymi przez Radę Międzynarodowych Standardów Rachunkowości zatwierdzonymi przez Unię Europejską.
W Q1 2019 Grupa osiągnęła skonsolidowane przychody na poziomie 3,6 mln PLN, co oznacza wzrost o 53% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku (+1,2 mln PLN). Poziom przychodów odzwierciedla pozyskanie dużej liczby nowych klientów, a także wzrost ARPU (średniego przychodu przypadającego na klienta).
Liczba aktywnych użytkowników Brand24 na koniec Q1 2019 zwiększyła się w porównaniu do Q1 2018 o 40% (+949), do 3333. Zwiększenie liczby klientów wynika z intensywnego rozwoju wykorzystywanych narzędzi oraz kanałów sprzedażowych. Wzrostowi liczby klientów towarzyszy wzrost ARPU. Średni przychód na klienta w Q1 2019 wyniósł 364 PLN (o 6 PLN więcej w porównaniu do średniej z 2018 roku). Wzrost ten wzrost wynika z zapowiadanych zmian w cenniku i decyzji klientów, którzy coraz częściej decydują się na najdroższą wersję planu abonamentowego. Ponadto wyższym ARPU cechują się klienci zagraniczni, których udział w liczbie klientów Brand24 ogółem przekracza już 50%. Grupa koncentruje się przede wszystkim na komercjalizacji narzędzia w skali globalnej - wśród klientów są obecnie firmy z ponad 100 państw. Na koniec Q1 2019 Brand24 miał 52% klientów zagranicznych i 48% krajowych.
Na koniec Q1 2019 Monthly Recurring Revenue (MRR) - miesięczny powtarzalnym przychód – wyniósł 1 224 tys. PLN, co oznacza ponad 50% wzrost w porównaniu do Q1 2018 (809 tys. PLN). Skonsolidowana EBITDA za 1Q 2019 jest dodatnia i wynosi 0,6 mln PLN. Strata netto zmniejszyła się z 0,38 mln PLN do 0,02 mln PLN, a wynik z działalności operacyjnej wyniósł 0,03 mln PLN w porównaniu do -0,41 mln PLN przed rokiem.
„Wyniki pierwszego kwartału 2019 są bardzo dobre, jestem dumny z tempa rozwoju jakie prezentuje Brand24. Takie dane dodatkowo motywują nas do dalszej intensywnej pracy nad nowymi funkcjonalnościami narzędzia i do doskonalenia obsługi klienta aby dalej dynamicznie zwiększała się liczba użytkowników i ARPU, przy jednoczesnym ograniczaniu CHURN. Chcemy być najlepsi w obsłudze klienta, ponieważ mamy świadomość, że cena już nie jest jedyną motywacją do podjęcia decyzji o zakupie usługi. Tym – w połączeniu z wysoką jakością oferowanych danych i intuicyjnym interfejsem – chcemy się wyróżniać w branży. W tym roku planujemy największą rozbudowę systemu od 2015 roku – jestem przekonany, że kolejny raz zaoferujemy użytkownikom Brand24 garść rozwiązań usprawniających codzienną pracę, które oni docenią i pokochają. Cieszy nas przekroczenie progu 50% klientów zagranicznych. Informacje o tym skąd pochodzą nasi klienci i czym się zajmują utwierdzają nas w przekonaniu, że potencjał światowego rynku monitoringu jest ogromny – chcemy go jak najlepiej wykorzystać do dalszego rozwoju firmy”- mówi Michał Sadowski Prezes Zarządu i Założyciel Brand 24.
Równolegle w spółce toczą się prace nad zmianą rynku notowań BRAND 24 S.A. z NewConnect na główny parkiet GPW. W kwietniu br. został złożony w Komisji Nadzoru Finansowego wniosek o zatwierdzenie prospektu emisyjnego Brand 24 S.A. Zamiar przejścia na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie był przez spółkę deklarowany podczas debiutu na NewConnect w styczniu 2018.
O Spółce:
BRAND 24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, umożliwiającego śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak IKEA, H&M czy Biuro Pierwszej Damy USA, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie.
Źródło: Spółka, #B24