Grupa Ferro podsumowuje wyniki za I kwartał 2019 roku
Bardzo dobre wyniki finansowe w 1Q 2019 pomimo wysokiej i stale rosnącej bazy: przychody na poziomie 109,4 mln zł (+10% r/r), EBITDA w wysokości 18,7 mln zł (+14% r/r) i 13,0 mln zł (-3% r/r) zysku netto. Wzrosty przychodów na wszystkich istotnych rynkach operacyjnych, w tym dwucyfrowe w Rumunii (+ 13% r/r), Słowacji (+18% r/r) na Węgrzech (+23% r/r) oraz w segmencie określanym jako pozostałe kraje (+29% r/r).
Grupa FERRO, jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów armatury sanitarnej i instalacyjnej, osiągnęła w 1Q 2019 r. 109,4 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 10% w ujęciu rok do roku. Był to kolejny najlepszy pod względem sprzedaży pierwszy kwartał w historii Grupy. EBITDA FERRO zwiększyła się w tym czasie o 14% r/r, do 18,7 mln zł, a zysk netto wyniósł na koniec 1Q 2019 13,0 mln zł wobec raportowanego z poprzedniego roku 13,4 ml zł (-3% r/r).
W 1Q 2019 sprzedaż zagraniczna odpowiadała za blisko 60% przychodów. Największym rynkiem zagranicznym nadal pozostają Czechy, z udziałem w łącznej sprzedaży utrzymującym się na poziomie 25% (wartość sprzedaży na tym rynku wzrosła o 6% r/r). Numerem dwa jest rynek rumuński, który odpowiada za 17% przychodów Grupy (sprzedaż +13% r/r), a numer trzy to Słowacja ze stabilnym udziałem w sprzedaży, w wysokości blisko 9% i dużą dynamika wzrostu r/r (+18%). Warto też zwrócić uwagę na 29% wzrost przychodów w segmencie „pozostałe” – m.in. za sprawą rozpoczęcia działalności w krajach bałtyckich – oraz ponad 23% wzrostu przychodów na najmłodszym z segmentów geograficznych FERRO, czyli rynku węgierskim. Sprzedaż w Polsce przekroczyła w okresie styczeń-marzec 2019 44 mln zł, co oznacza wzrost o 7% r/r.
- Za nami udany biznesowo początek roku. Na wymagającym rynku i przy stale rosnącej bazie wyników Grupa zwiększyła przychody o ponad 10% w ujęciu rok do roku. Marża EBITDA przekroczyła 17%, co jest dla nas historycznie najwyższym i jednocześnie bardzo satysfakcjonującym poziomem, biorąc pod uwagę rosnące koszty m.in. w obszarze wynagrodzeń czy usług transportowych i wsparcia sprzedaży. Kwartał zakończyliśmy zyskiem netto na poziomie nieznacznie niższym niż rok wcześniej – głównie za sprawą niekorzystnego wpływu różnic kursowych. Jesteśmy zadowoleni z poziomów sprzedaży osiągniętych na każdym z naszych kluczowych rynków – zarówno dojrzałych, jak Polska, jak i stosunkowo młodych, jak Węgry czy kraje bałtyckie. Tym bardziej, że początek roku był także dla całej organizacji bardzo intensywnym okresem w związku z pracami nad strategią Grupy na lata 2019-2023, które właśnie w tym czasie weszły w kulminacyjną fazę – mówi Aneta Raczek, Prezes Zarządu FERRO.
Strategia F1 opublikowana została w marcu 2019. Do głównych zadań Grupy FERRO należeć będzie integracja i konsolidacja funkcji centralnych w Grupie, segmentacja oferty i repozycjonowanie marki FERRO, wdrożenie oferty systemowej, optymalizacja i integracja łańcucha dostaw oraz intensyfikacja ekspansji rynkowej. W efekcie tych działań FERRO szacuje osiągnięcie w 2023 r. skonsolidowanych przychodów na poziomie 700 mln zł i skonsolidowanej EBITDA około 90 mln zł. Wartości te nie uwzględniają wpływu potencjalnych projektów z zakresu M&A, które również są elementem przyjętej strategii.
O Spółce:
Grupa FERRO jest jednym z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów armatury sanitarnej i instalacyjnej. Siedziba Grupy oraz centrum magazynowo - logistyczne znajduje się w Skawinie. W skład Grupy, której podmiotem dominującym jest FERRO S.A. wchodzą także: FERRO International Sp. z o. o., NOVASERVIS spol. s.r.o., NOVASERVIS FERRO Group SRL, NOVASERVIS FERRO SK s.r.o, FERRO Hungary Kft, NOVASERVIS FERRO Bulgaria Ltd. oraz nowo utworzona spółka Ferro Baltics ,UAB w Republice Litewskiej
FERRO S.A. – jest jednym z liderów branży sanitarnej i grzewczej na rynku polskim. Przedsiębiorstwo od 24 lat produkuje wysokiej jakości armaturę sanitarną i instalacyjną pod marką Ferro oraz elementy instalacji grzewczych pod własną marką Weberman.
Od 14 kwietnia 2010 roku Grupa FERRO jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Źródło: Spółka, #FRO