Przejdź do treści

udostępnij:

Pfleiderer podtrzymuje cele na 2021 r. pomimo gorszych wyników za I kw. 2019 r.

Pfleiderer Group podtrzymuje cel wzrostu sprzedaży w 2021 roku do 1,3 mld euro oraz wzrost marży EBITDA powyżej 16 proc., pomimo gorszych wyników finansowych w pierwszym kwartale 2019 roku - podała spółka w komunikacie prasowym.

"Pierwszy kwartał był trudnym okresem dla naszej firmy i całego rynku. Styczniowy pożar w naszym zakładzie produkcyjnym Baruth spowodował zmniejszenie produkcji i sprzedaży płyt MDF/HDF. (...) Produkcję wznowiliśmy na początku lutego, aczkolwiek konieczne było dostosowanie technologii produkcji i potrzebujemy trochę czasu, aby skalibrować wszystkie procesy produkcyjne i osiągnąć wcześniejszą wydajność. Sprzedaż produktów podstawowych była ponadto pod wpływem wzmożonej konkurencji na rynku, a na początku roku nadal obserwowaliśmy zmniejszanie zapasów przez niektórych klientów, którzy ograniczali zamówienia spodziewając się wolniejszego wzrostu gospodarczego. Warto jednak zauważyć, że już w samym marcu nasza sprzedaż wzrosła rok do roku, co dobrze wróży na kolejne kwartały" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Nico Reiner, dyrektor finansowy grupy.

 

"Pomimo gorszych wyników w pierwszym kwartale jesteśmy przekonani, że wdrożone w ramach naszej strategii inicjatywy ukierunkowane na wzrost przychodów i poprawę efektywności kosztowej przyniosą wymierne rezultaty. Podtrzymujemy nasze zobowiązanie do realizacji celów finansowych wyznaczonych na 2021 rok. Widzimy dobre perspektywy dla sprzedaży produktów z wartością dodaną, na przykład w segmencie mebli kuchennych, jak również pozytywne tendencje w zakresie cen drewna i chemikaliów, czyli głównych surowców wykorzystywanych w produkcji" - dodał.

 

Skonsolidowane przychody Grupy Pfleiderer w pierwszym kwartale 2019 roku spadły o 2,4 proc. do 262,3 mln euro.

 

Spółka podał, że spadek przychodów przełożył się także na wyniki finansowe. EBITDA w pierwszym kwartale 2019 roku zmniejszyła się do 20,8 mln euro z 36,5 mln euro rok wcześniej.

 

Grupa miała w I kwartale 2019 r. 11 mln euro straty wobec 7,3 mln euro zysku netto rok wcześniej.

 

Grupa podała, że oprócz niższej sprzedaży, spadek ten wynikał głównie z obniżki marży brutto spowodowanej wyższymi kosztami surowców. Wpływ na wynik netto miały również nadzwyczajne koszty doradztwa (4,9 mln euro w I kwartale 2019 r.), utrata marży spowodowana pożarem w Baruth (2,7 mln euro) oraz odprawy pracownicze (0,3 mln euro).

(PAP Biznes), #PFL

 

epo/ osz/

udostępnij: