Koszty portu gry The Wizards od Carbon Studio na gogle Oculus Quest zwróciły się w kilka godzin po premierze
Zaledwie kilka godzin potrzebowało Carbon Studio, aby odzyskać wszystkie środki, zainwestowane w porting (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy oraz pełen całościowy proces jej wydania) swojego najbardziej znanego tytułu – The Wizards, na Oculus Quest. Gra jest dostępna na bezprzewodowych goglach VR nowej generacji od 6 czerwca.
- The Wizards, wydany na Oculus Quest, spotkał się z doskonałym przyjęciem przez graczy. Gra zbiera bardzo dobre i opinie, obecnie ma ok. 95 proc. pozytywnych komentarzy. Zainteresowanie tytułem jest znakomite, co przekłada się na sprzedaż. Odzyskaliśmy już wszystkie zainwestowane w porting środki i od teraz zarabiamy. Cieszymy się, że nasz wielokrotnie nagradzany tytuł, nieprzerwanie budzi zainteresowanie nowych graczy i notuje coraz wyższe oceny – informuje Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.
Oculus Quest to rozwiązanie, które nie potrzebuje podłączenia do komputera czy smartfona. Składa się z gogli i kontrolerów ruchu. Urządzenie dostosowuje się do każdych warunków, można z niego korzystać wszędzie – użytkownik może grać stojąc lub siedząc, na dużej przestrzeni, jak również w ciasnym pomieszczeniu lub na zewnątrz. Quest otwiera możliwości chodzenia, pochylania się i kucania. Wbudowane czujniki przenoszą ruchy gracza do rzeczywistości wirtualnej i zapewniają monitorowanie w pełnym zasięgu – niezależnie od tego, w którą stronę patrzy. Obecnie Oculus Quest jest dostępny w ponad 20 krajach, w tym w USA i Wielkiej Brytanii. Gogle zadebiutowały w maju br.
Carbon Studio w maju z sukcesem zakończyło pierwszą publiczną ofertę akcji. Specjaliści od VR pozyskali od inwestorów 2,7 mln zł. Redukcja w Transzy Małych Inwestorów wyniosła 18,3 proc.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że zdobyliśmy zaufanie inwestorów i wszystkie akcje nowej emisji znalazły nabywców. Środki te przeznaczymy w większości na produkcję nowej gry z gatunku VR Fantasy oraz działania marketingowe związane z jej promocją – informuje Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.
Nowa gra oparta będzie na znanej globalnej marce, studio jest na etapie zaawansowanych rozmów z jej właścicielem. Produkcję tytułu rozpocznie w bieżącym roku. Gra trafi na rynek na przełomie 2020/2021 i będzie dostępna na wszystkich głównych platformach VR-owych.
Poza realizacją głównego celu emisyjnego, Carbon Studio, z pozyskanych od inwestorów środków, wyprodukuje w Q3/Q4 br. rozszerzenie gry The Wizards (standalone) oraz przeprowadzi działania marketingowe związane z promocją jej marki. Pozostały budżet spółka wykorzysta na wzmocnienie rozwoju kompetencji zespołu produkcyjnego. W tym celu studio rozwinie posiadane narzędzia oraz zakupi nowe oprogramowania, aby zoptymalizować czas realizacji produkcji nowych tytułów. W najbliższych miesiącach spółka chce zadebiutować na rynku NewConnect.
O Carbon Studio
Carbon Studio to działające od 2015 roku, niezależne studio deweloperskie z siedzibą w Chorzowie. Zespół koncentruje się na tworzeniu innowacyjnych gier i aplikacji VR (wirtualna rzeczywistość) na komputery osobiste i urządzenia mobilne. Celem spółki jest spełnienie wymagań użytkowników i zbudowanie godnej zaufania marki na dynamicznie rozwijającym się rynku VR. Najważniejsze autorskie projekty spółki to ALICE VR – gra zainspirowana Alicją w Krainie Czarów oraz The Wizards, przygodowa gra akcji, w której gracz wciela się w postać potężnego czarodzieja walczącego ze złem za pomocą magii. Spółka z sukcesem tworzy także aplikacje szkoleniowe VR, wizualizacje architektoniczne i inne projekty wykorzystujące tę technologię.