Przejdź do treści

udostępnij:

Mediacap zwiększa zaangażowanie w TalentMedia, kolejne przejęcie w planie

27 czerwca 2019 Mediacap SA podpisała aneks do umowy ze swoją spółką zależną TalentMedia, na podstawie której zwiększy zaangażowanie w jej kapitale do 59,04% (z wcześniejszych 51,1%) za 2,3 mln PLN. Wpływy z podniesienia kapitału zostaną przeznaczone na częściowe sfinansowanie przejęcia spółki LT Group (aktualnie: LifeTube), o którym spółka informowała w marcu br. Pozostała część zapłaty za udziały w LifeTube, zostanie sfinansowana kredytem. Ponadto doszło do zmian w Zarządzie Spółki, do którego dołączyli Paweł Stano i Kamil Bolek.

W ramach uporządkowania nazewnictwa w grupie walne zgromadzenie podjęło też decyzję o zmianie nazwy spółki ”LT Group” na LifeTube. TalentMedia wspólnie z LifeTube, z łącznymi przychodami za 2018 na poziomie prawie 50 mln PLN, są największym graczem w dziedzinie influencer marketingu na rynku. Wspólna strategia zakłada dalszy dynamiczny wzrost przychodów i marż, dzięki innowacjom technologicznym, ekspansji międzynarodowej i dalszej konsolidacji rynku. W tym kontekście 26 czerwca br. TalentMedia podpisała term-sheet na przejęcie 100% kolejnego podmiotu ze swojej branży.

Spółki TalentMedia i LifeTube razem zrzeszają prawie 700 influencerów – topowych twórców wideo, mających łącznie 132 mln subskrypcji i generujących średnio 837 milionów wyświetleń i 4 mld minut (ponad 7 610 lat!) czasu oglądania miesięcznie. Firmy w ciągu roku realizują kampanie dla ponad 350 klientów– co czyni z nich kluczowego gracza influencer marketing w skali Europy.

W 2017 roku w ramach Strategii 2020 zapowiedzieliśmy skupienie się na najszybciej rosnących segmentach rynku marketingowego. W efekcie tej strategii w dwa lata, dzięki kombinacji przejęć i wzrostu organicznego zbudowaliśmy lidera rynkowego, który już w tym roku będzie największym źródłem przychodów dla całej Grupy Mediacap i operuje w najszybciej rosnącym segmencie polskiego rynku, czyli online video. Wierzmy, że kolejne dwa lata pokażą potencjał technologiczny, konsolidacyjny i międzynarodowy naszego biznesu influencerskiego, który przyniesie dalszy skok w przychodach i rentowności – mówi prezes zarządu Mediacap Jacek Olechowski.

W roku 2016 polscy reklamodawcy przeznaczali około 45% budżetów reklamowych na materiały telewizyjne – reklama online stanowiła około 30% wydatków. Konsumpcja treści online jednak stale rośnie i obecnie budżety już się zrównały. Porównując nasz rynek z Europą Zachodnią, dalszy wzrost wydatków na reklamę online jest w zasadzie przesądzony – w Wielkiej Brytanii wydatki na reklamę online już w 2017 dwukrotnie przekroczyły wydatki na reklamę TV, stanowiąc 45% budżetów reklamowych ogółem. Potencjał dalszego wzrostu ilustruje fakt, że w 2018 w ramach reklamy online na wideo przeznaczane było zaledwie około 10% środków – kwota ta jednak bardzo szybko rośnie wraz ze sposobem konsumowania treści online przez publiczność, która preferuje treści wideo ponad czytanie tekstów.

Atrakcyjność branży, w jakiej działają LifeTube i TalentMedia, wzmacnia fakt, że treści tworzone publikowane na kanałach YouTube konsumenci sami wyszukują, chcą ten materiał oglądać i koncentrują się na nim - w przeciwieństwie do tradycyjnych reklam ‘przerywających’ wybraną aktywność. To ważne z punktu widzenia reklamodawcy – influencer marketing trafia wprost do zainteresowanego konsumenta i omija stosowane adblocki, które według raportu IAB były używane w 2018 roku już przez ok. 60% polskich internautów. Co niezwykle ważne dla reklamodawców - odbiorcy sięgają po treści na YouTube, nie tylko poszukując treści rozrywkowych, ale i edukacyjnych i coraz częściej traktują YouTube również jako źródło informacji m.in. szukają recenzji produktów, filmów instruktażowych. Dodatkowo, wzrost popularności YouTube oznacza, że twórcy stają się celebrytami z popularnością, która jeszcze kilka lat temu zarezerwowana była dla gwiazd telewizji.

O Spółce:

MEDIACAP SA to notowana na głównym rynku GPW grupa działająca na styku technologii i marketingu. Podstawowe segmenty biznesu grupy to: influencer marketing (poprzez marki: Lifetube, TalentMedia, Glow), planowanie i realizacja kampanii reklamowych (Grupa SF, Scholz & Friends Warszawa, The Digitals, EMLAB, Booost), badania rynku i analityka danych (IQS, Opinie.pl, Netdive, Atenatabs, Plastream) oraz marketing gamingowy (Gameset). Strategia spółki zakłada skupienie na najszybciej rosnących segmentach rynku marketingowego oraz wspieranie wzrostu przez aktywną politykę M&A. Grupa jest jednym z najbardziej aktywnych przejmujących w swojej branży.

Źródło: Spółka, #MCP

udostępnij: