Maxcom rozpoczął import maseczek ochronnych do Polski i planuje sprowadzanie innych środków ochrony osobistej z Chin
Maxcom S.A., notowany na GPW wieloletni dostawca rozwiązań telekomunikacyjnych, podjął decyzję o współpracy z chińskimi partnerami w zakresie produkcji maseczek ochronnych i innych środków ochrony osobistej. Produkty przeznaczone na walkę z epidemią koronawirusa COVID-19 będą oferowane w Polsce jednostkom służby zdrowia oraz odbiorcom hurtowym i klientom indywidualnym. Spółka od kilkunastu lat produkuje urządzenia telekomunikacyjne w Chinach i chce wykorzystać nabyte doświadczenia, kapitały relacji oraz wypracowane kanały dystrybucyjne.
- Obserwując niełatwą sytuację epidemiologiczną w Polsce i w naszym regionie na Śląsku, podjęliśmy niezwłoczną decyzję o wsparciu polskiej służby zdrowia i osób indywidualnych poprzez import środków ochrony osobistej, na początku maseczek ochronnych. Chińska spółka Maxcom International szybko i efektywnie osiągnęła porozumienie z lokalnymi producentami. Dzięki naszym kanałom dystrybucji, już otrzymaliśmy pierwszą partię maseczek, które wkrótce znajdą się na polskim rynku. Będziemy prowadzić import tak długo, jak będzie to konieczne - mówi Andrzej Wilusz, Wiceprezes Zarządu Maxcom S.A.
Mimo ogromnego wzrostu cen frachtu lotniczego i wydłużonych terminów dostaw z Chin, wszystkie importowane produkty ochrony osobistej będą sprzedawane w preferencyjnych cenach. Spółka będzie starać się utrzymywać możliwie najniższe ceny sprzedaży dla swoich odbiorców, aby cena dla użytkownika była jak najbardziej przystępna. W celu zwiększenia ochrony i bezpieczeństwa personelu medycznego w miarę otrzymywania kolejnych dostaw maseczek ochronnych, Maxcom będzie przekazywał część maseczek nieodpłatnie dla placówek ochrony zdrowia.
– Chcemy każdego dnia kierować się zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu, co owocuje także innymi inicjatywami ku walce z epidemią. Tyskiemu szpitalowi zakaźnemu przekazaliśmy nasze urządzenia telekomunikacyjne, prowadzimy także akcję #ZadzwońDoSeniora, wspieraną przez Główny Inspektorat Sanitarny. Jednocześnie mamy nadzieję na jak najszybsze wygaszenie powstałej sytuacji epidemiologicznej w Polsce i na świecie – dodaje Andrzej Wilusz.
Maxcom prowadzi także inne inicjatywy ukierunkowane na pomoc służbie zdrowia i mieszkańcom w walce z epidemią. Spółka przekazała nieodpłatnie na użytek jednoimiennego, zakaźnego Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Megrez w Tychach sprzęt telekomunikacyjny: krótkofalówki Maxcom PMR WT360. Ponadto firma uczestniczy w akcji #ZadzwońDoSeniora poprzez oferowanie Klientom darmowej dostawy telefonów zamawianych poprzez stronę internetową w kanale e-commerce.
O Maxcom:
Maxcom jest wieloletnim dostawcą rozwiązań telekomunikacyjnych - tradycyjnych aparatów telefonicznych dedykowanych określonym grupom odbiorców – zwłaszcza Seniorom. Spółka dynamicznie rozwija inne linie biznesowe wpisujące się w trendy zdrowego stylu życia i elekromobilności (oferując m.in. smartwatche, opaski fitness, hulajnogi elektryczne, a niebawem innowacyjne napędy elektryczne do rowerów). Maxcom jest także wyłącznym dystrybutorem marki globalnej marki nowoczesnych smartfonów Meizu.
Spółka posiada wiodącą pozycję rynkową, obejmującą 40-procentowy udział w polskim rynku telefonów klasycznych. Maxcom jest istotnym podmiotem w rejonie krajów CEE i prowadzi ekspansję w pozostałych krajach UE i Afryce, planując rozpoczęcie sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Spółka oferuje swoje produkty przede wszystkim w kanale B2B, w tym m.in. za pośrednictwem głównych operatorów komórkowych w Polsce, kilkunastu operatorów za granicą, sieci handlowych oraz wybranych dealerów i agentów sprzedaży.
Istotną rolę w realizacji planów rozwoju spółki stanowią inwestycje w perspektywiczne, wzrostowe obszary z obszaru elekromobilności, trendów prowadzenia zdrowego stylu życia i zjawiska starzenia się społeczeństwa. Maxcom dokonał inwestycji w firmę Rubbee (produkującą innowacyjne napędów dla rowerów) i spółkę Comtel, oferującą sprzęt AGD/RTV dedykowany grupom docelowym nabywającym urządzenia telekomunikacyjne Maxcom.
Przewagami konkurencyjnymi Maxcom jest wieloletnie doświadczenie (obecność na rynku od 2000 roku), unikatowy track record (Maxcom pierwszym podmiotem w Polsce oferującym telefony dla Seniorów w latach 2009/10). Maxcom realizuje założenia polityki dywidendowej, zakładającej wypłatę nie mniej niż 25 proc. zysków. Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie od 2017 roku.
Źródło: Spółka, #MXC