Przejdź do treści

udostępnij:

Movie Games: roadmapa działań do DDS2, największej premiery w historii spółki

Wydawnictwo Movie Games S.A. przedstawia roadmapę działań marketingowych zmierzających do premiery Drug Dealer Simulator 2, czyli największego i najbardziej oczekiwanego tytułu w historii spółki. Gra zostanie wydana na PC pomiędzy 20 maja a 20 czerwca 2024 r. i poprzedzona kampanią marketingową w zupełnie nowej dla Movie Games skali. Pierwszy etap intensywnej aktywności rozpoczyna się dziś, zaś jego kulminacją będzie kluczowe ogłoszenie precyzyjnej daty premiery, które nastąpi 1 maja 2024 r.

- Premiera DDS2 planowana jest na przedział pomiędzy 20 maja a 20 czerwca 2024 r. Komunikujemy ją właśnie w taki sposób celem uniknięcia irytujących gracza i inwestora przesunięć. Te natomiast mogłyby okazać się konieczne, ponieważ kalendarz wydawniczy konkurencji czy spektrum istotnych wydarzeń branżowych jest dziś jeszcze nieznane w tak długiej perspektywie. Chcemy wyjść tym naturalnym ograniczeniom naprzeciw i komunikować, w jakim oknie gra będzie gotowa, a jednocześnie bezpiecznie dać sobie czas na przemyślany, świadomy wybór najlepszego dnia na premierę - mówi Mateusz Wcześniak, prezes zarządu Movie Games S.A.

Strategia markeitngowa

Strategia marketingowa DDS2 opiera się na trzech filarach:

  • HYPE: generowanie ekscytacji wokół gry i związanych z nią informacji, oraz oczywiście wokół premiery. Budulcem tego filaru są relacje z influencerami oraz partnerami, którzy amplifikują komunikację gry;

 

  • ZABAWA: tworzenie aktywności i atmosfery zabawy wokół gry, a nie tylko w niej samej, poprzez wychodzenie poza nawias gamingu za pomocą konkursów, zabaw augmented reality, mediów innego typu, np. komiksów. Ten filar budowany jest głównie wewnętrznie, z pomocą kluczowych partnerów spośród influencerów;

 

  • COMMUNITY: stosowanie powyższych i innych metod do budowy grup DDS2 na Steam, Discord czy w social media (25 000 osób). Tutaj olbrzymim, bogatym i natychmiast dostępnym zasobem jest community DDS1 (grupa steam 43 000 osób) oraz strony Steam zarówno DDS1, jak i DDS x Narcos oraz innych gier z katalogu Movie Games.

Budżet marketingowy DDS2 na okres do premiery to aż 500 tys. PLN, co stanowi rekordową inwestycję marketingową w projektach Movie Games. Należy podkreślić, iż dotychczasowe promowanie gry bazowało na działaniach organicznych bez alokacji znaczących środków finansowych.

Etapowość

Pierwszy etap intensywnych działań rozpoczyna się dziś, otwierając cykl devlogów pokazujących zarówno różne aspekty gry, jak i podsumowanie ostatnich prac developera, a zarazem zachęcając do rekrutacji nowych członków społeczności. Przed rozpoczęciem cyklu marketing Movie Games przeprowadził ankietę wśród społeczności DDS2 dotyczącą pożądanej częstotliwości i tematyki publikacji, aby jak najlepiej spełnić oczekiwania graczy.

Gracze zobaczą także letsplaye z komentarzem developera, na których pokazane zostaną nieujawnione jeszcze obszary czy mechaniki gry. Movie Games rozważa czasową ekskluzywność publikacji dla wybranych mediów - na tym obszarze trwa zbieranie informacji oraz negocjacje z kluczowymi światomy mediami gamedev.

Jednen z głównych beatów marketingowych nastąpi 1 maja, na kiedy to Movie Games planuje specjalną komunikację związaną z DDS2, która rozpocznie główny etap działań zmierzających bezpośrednio do premiery oraz przedstawi datę premiery. Wszystkie działania z czasem będą intensyfikowane oraz prowadzone w coraz większej skali z partnerami, których selekcja jest obecnie prowadzona. Kluczową rolę w obszarze płatnej reklamy pełnić będą media branżowe, sieci reklam PPC, a także influencerzy.

Influencerzy

Aby budować relacje z influencerami, na początku 2024 roku marketing Movie Games rozpoczął akcję Movie GameRs, skierowaną do ambitnych influencerów którzy są na etapie budowania swojej publiczności. Wydawnictwo zapewnia im dostęp do swoich gier oraz kluczowych informacji i pomaga w tworzeniu materiałów wizualnych. Grupą Movie GameRs opiekuje się dedykowana wyspecjalizowana osoba; grupa ta jest przedsięwzięciem strategicznym, którego rozwój zakładany jest na wiele lat. 

Z influencerami o dużych zasięgach Movie Games buduje indywidualne relacje. Influencerzy tacy mogą być zapraszani na streamy, otrzymywać wcześniejszy dostęp do gier, czy być partnerami w działaniach płatnych - także w konkursach, gdzie nagrody funduje wydawca. Wydawca wraz z developerem planują również stworzenie postaci NPC z twarzami wybranych influencerów (a także graczy, dla których będzie to nagroda za zaangażowanie czy udział w konkursie).

Movie Games korzysta także z platform dystrybucji kluczy do content creatorów: Keymailer, Lurkit i Woovit. W związku z kluczowymi wydarzeniami na platformach prowadzone są kampanie płatne, w tym zapewniające widoczność wśród influencerów, oferujące sponsoring streamów, oraz tworzące wyzwania (tzw. questy) dla influencerów w celu zwiększenia ich zaangażowania. Na potrzeby DDS2 planowane jest wykorzystanie wszystkich powyższych narzędzi.

Działania niestandardowe

Z uwagi na dużą swobodę, jaką zapewnia tematyka DDS2 (połączenie gangsterów z elementami humorystycznymi oraz egzotyką Isla Sombra), Movie Games zakłada wykorzystanie niekonwencjonalnych technik, zwłaszcza poza internetem, celujących w wywołanie efektu WOW i dystrybucji viralowej przy zachowaniu niskich kosztów. Z uwagi na to, że rezultaty działań są tym lepsze, czym bardziej zaskakująca jest ich forma, wydawca nie może podzielić się szczegółami. 

Movie Games S.A. ujawni kolejne informacje dotyczące premiery Drug Dealer Simulator 2 już 1 maja. Gra zajmuje obecnie #149 miejsce wśród najchętniej wishlistowanych gier świata. Na platformie PC dostępna jest pierwsza część DDS, a wkrótce planowana jest także komunikacja DDS x Narcos, bazującego na przebojowym serialu Netflix.

Źródło: Spółka, #MOV

Zobacz także: Movie Games SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: