Allegro w I kw. oczekuje wzrostu GMV grupy 8-9 proc. i wzrostu przychodów o 4-7 proc.
Allegro w pierwszym kwartale 2024 roku oczekuje wzrostu GMV skonsolidowanej grupy w zakresie 8-9 proc. r/r, a przychodów w przedziale 4-7 proc. r/r - poinformowało Allegro w komunikacie prasowym. Skonsolidowany CAPEX spodziewany jest w pierwszych trzech miesiącach roku na poziomie 130-150 mln zł.
W pierwszym kwartale 2024 roku Allegro oczekuje wzrostu GMV z działalności w Polsce w przedziale 9-10 proc. r/r, przy wzroście przychodów o 18-20 proc. i skorygowanego zysku EBITDA o 28-31 proc. r/r.
Przewidywana wartość GMV działalności międzynarodowej spadnie w pierwszym kwartale o 3-5 proc. r/r, przychody będą o 29-32 proc. niższe r/r, a skorygowana strata EBITDA ma zostać ograniczona do 120-140 mln zł.
Wydatki inwestycyjne szacowane są w pierwszym kwartale na 110-120 mln zł w Polsce i 20-30 mln zł za granicą.
Skorygowany zysk EBITDA całej grupy powinien być w pierwszym kwartale 2024 roku o 21-26 proc. wyższy r/r.
Prezes Allegro Roy Perticucci wskazał w komunikacie prasowym, że Allegro ma obecnie już prawie 20 milionów aktywnych kupujących w całej Europie Środkowej i liczba ta rośnie zarówno w Polsce, jak i za granicą, w miarę udostępniania platformy na nowych rynkach.
"Z naszych badań wynika, że przywiązanie kupujących do Allegro idzie w parze z częstotliwością zakupów. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej ktoś u nas kupuje, tym bardziej staje się lojalny. Dzięki temu, pomimo nie najłatwiejszego czwartego kwartału, kiedy konsumenci wciąż wstrzymywali się z większymi wydatkami, radziliśmy sobie lepiej niż większość firm sektora sprzedaży detalicznej" - powiedział Perticucci.
"Więcej niż co trzeci Polak i Polka są aktywnymi kupującymi na Allegro. Także co druga polska firma robi zakupy na naszej platformie. Nasz model marketplace świetnie sprawdza się także za granicą – już około 15 proc. czeskiej populacji aktywnie kupuje na Allegro zaledwie sześć miesięcy po uruchomieniu nowej platformy" - dodał.
Roy Perticucci wskazuje, że Allegro ma silną pozycję w Polsce, coraz mocniejszą w Czechach i właśnie startuje na Słowacji.
"Skupiamy się jednocześnie na tym, by przywrócić dobrą kondycję czeskim markom, które przejęliśmy w 2022 roku, a które w dalszym ciągu osiągają wyniki poniżej naszych oczekiwań. Celem jest jak najlepszy zwrot z inwestycji we wszystkich naszych projektach i dlatego wdrażamy model ekspansji wykorzystujący niewielkie zasoby. Przekłada się to na stopniowo malejące inwestycje kapitałowe z każdą nową platformą na kolejnych rynkach, przy jednoczesnym natychmiastowym zwiększaniu zasięgu i GMV" - powiedział prezes Allegro.
(PAP Biznes), #ALEpr/