Huuuge oczekuje stabilnego '24 dla gier Social Casino; stawia na kluczowe tytuły (wywiad)
Huuuge prognozuje, że rynek gier mobilnych utrzyma lekki trend wzrostowy w 2024 r., a segment gier Social Casino będzie stabilny. Spółka skupia się na rozwoju flagowych produkcji i chce wprowadzić innowacyjne zmiany społecznościowe - poinformował PAP Biznes wiceprezes ds. finansowych Marek Chwałek.
"Z naszych obserwacji globalnego rynku, ale też komentarzy analityków, wynika, że rynek gier mobilnych w 2024 roku trochę odbije i delikatny trend wzrostowy utrzyma się w dłuższym horyzoncie. W przypadku gier Social Casino oczekujemy, że rynek będzie stabilny z delikatnymi tendencjami spadkowymi" – powiedział PAP Biznes wiceprezes ds. finansowych Huuuge Marek Chwałek.
Liczy, że liczba użytkowników gier Huuuge będzie nadal rosła.
"Przez niemal cały 2023 rok podnosiliśmy wydatki na marketing z wyjątkiem drobnej korekty w IV kw. Spodziewamy się, że trend wzrostu liczby użytkowników w naszych grach się utrzyma. Dodatkowo chcemy go wesprzeć kolejnymi inwestycjami w marketing naszych kluczowych produktów, co będzie można zaobserwować w pierwszym kwartale 2024 roku" – dodał.
Chwałek poinformował, że spółka nie przewiduje w następnych kwartałach zmian w kosztach operacyjnych z wyjątkiem nakładów przeznaczonych na inwestycje marketingowe.
W raporcie rocznym producent gier mobilnych poinformował, że tegorocznym priorytetem będzie rozwój kluczowych gier.
"Chcemy do Huuuge Casino i Billionaire Casino wprowadzić zmiany dotyczące elementów społecznościowych. Patrząc na szeroki rynek, będą to naszym zdaniem zmiany innowacyjne" – powiedział.
Chwałek dodał, że rozwój flagowych produkcji implikuje potencjał do podtrzymania wzrostu przychodów z tych gier w 2024 roku.
"Spodziewamy się, że w tym roku przychody ogółem będą zbliżone do osiągniętych w 2023 roku" – ocenił.
Dodał, że Web-shop dalej pozostaje jednym ze strategicznych kierunków rozwoju spółki.
"Ten kanał jest atrakcyjny z kilku przyczyn. Zapewnia wyższe marże, ale też daje możliwość szerszej interakcji z użytkownikami" – powiedział.
Chwałek, odnosząc się do DMA (Digital Marketing Act) i wprowadzonych przez Apple zmian wyprzedzających prawo unijne powiedział, że spółka widzi w nich szansę.
DMA m.in. umożliwia użytkownikom biznesowym promowanie ich oferty i zawieranie umów z klientami poza platformą gatekeepera.
"Dopiero 6 marca wszedł w życie Digital Marketing Act. W przypadku zmian w polityce Apple, który wprowadził je z własnej inicjatywy, postrzegamy je raczej jako szansę niż problem, bo dają one możliwość skorzystania z niższych prowizji w AppStore" – ocenił Chwałek.
"Teraz czekamy na to, co powie na ten temat Komisja Europejska, nie spodziewamy się, aby KE zachęcała Apple do tego, by był mniej restrykcyjny, ale uważamy, że rynek nie rozpoznał jeszcze potencjału kryjącego się za tą zmianą" – dodał.
Wiceprezes Huuuge wskazał również, że według prognoz spółki aktualizacja polityki prywatności Google nastąpi pod koniec 2024 roku lub na początku 2025 r. Dodał, że Huuuge jest partnerem Google przy wprowadzaniu zmian.
"Istotne jest to, że przy wsparciu naszych modeli predykcyjnych i informacjach uzyskanych w ramach partnerstwa z Google, nie zakładamy, że aktualizacja polityki prywatności na Androidzie będzie dla rynku tak negatywna, jak była ta przeprowadzona przez Apple" – powiedział.
Wiceprezes ds. inansowych Huuuge poinformował, że zespoły Huuuge Pods są projektem wieloletnim.
"Mamy cztery zespoły Huuuge Pods, które obecnie mają dwie gry w fazie Soft Launch. Pods są dla nas inwestycją w przyszłość, nie ekscytujemy się nadmiernie projektami, nad którymi pracują te zespoły, do momentu potwierdzenia ich potencjału komercyjnego. Gdy zobaczymy coś unikatowego z dużym potencjałem komercyjnym, jesteśmy w stanie natychmiast przystąpić do pozyskiwania użytkowników dla gry" – powiedział.
"Jeżeli chodzi o przychody z gier rozwijanych przez Huuuge Pods, jesteśmy bardzo konserwatywni, to dla nas wieloletni projekt, inwestycja w przyszłość" – dodał.
Chwałek nie spodziewa się aktualnie dużych oszczędności z faktu korzystania z generatywnych modeli sztucznej inteligencji.
"Generatywne modele AI zrobiły furorę w branży gamingowej w 2023 roku. Sami zresztą od jakiegoś czasu korzystamy z tych rozwiązań głównie pod względem tworzenia kontentu" – powiedział
"W tym momencie jednak nie spodziewamy się z tego tytułu drastycznych oszczędności. Dzisiaj postrzegamy AI raczej jako zestaw narzędzi, który ułatwia nam podniesienie sprawności – jesteśmy w stanie wygenerować więcej i szybciej. Generatywne AI jest też dobrym poligonem doświadczalnym w przypadku projektów zespołów Huuuge Pods" – dodał.
Zapytany o potencjalną dywidendę odpowiedział, że spółka zawsze bierze pod uwagę takie rozwiązanie, ale Huuuge dotychczas nie znalazł lepszej formy dystrybucji wartości spółki do akcjonariuszy niż skupy akcji własnych.
„Biorąc pod uwagę, że na przestrzeni ostatniego roku przekażemy w skupach akcji do 220 mln USD - 150 mln USD w 2023 roku oraz do 70 mln USD w ramach właśnie ogłoszonego skupu - czyli ponad 40 proc. wartości firmy, nawet gdybyśmy zestawili je z dywidendami wypłacanymi przez konkurencję, to bylibyśmy istotnie powyżej średniej” – powiedział.
Maciej Białobrzeski
(PAP Biznes), #HUGmcb/ pr/