Klabater przedstawił wyniki za 2023 rok – najsilniejsze segmenty to porting i rozbudowany back katalog
Klabater, notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo, wypracował ponad 4,2 mln zł przychodów netto w całym 2023 roku. Najsilniejszym segmentem w ubiegłym roku był porting, który wypracował 2,14 mln zł przychodów, segment development wygenerował 1,3 mln zł, a publishing 0,78 mln zł. Back katalog spółki przekracza już 35 gier. Klabater rozpoczął niedawno przegląd opcji strategicznych, celem jest znalezienie odpowiedniego partnera – finansowego, strategicznego lub wydawniczego – który wesprze rozwój kluczowych IP: Crossroads Inn 2 oraz Heliborne.
- W 2023 roku, mimo wyzwań branżowych i globalnych przemian w sektorze gier, Klabater utrzymał relatywną stabilność finansową, z przychodami na poziomie 4,2 mln zł w porównaniu do 4,6 mln zł w roku poprzednim. Szczególnie wyróżniającym się osiągnięciem jest dynamiczny wzrost naszego segmentu portingowego, który zanotował wzrost przychodów z 0,6 mln zł w 2021 roku do 2,14 mln zł w 2023 roku, co oznacza wzrost o ponad 250% r/r. Jest to dowód na efektywność naszych działań w tej sferze biznesowej, co pozwoliło zniwelować niższe przychody z innych segmentów i zapewnić firmie stabilność w obliczu zewnętrznych wyzwań - mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.
W 2023 roku gry konsolowe były najsilniejszą kategorią w przychodach spółki. Przychody z back katalogu w 2023 roku wzrosły o 28 proc. do poziomu 3,2 mln zł w porównaniu do 2022 roku. Back katalog spółki przekracza już 35 tytułów.
- W 2023 roku skoncentrowaliśmy się na rozwijaniu CINN 2 i rozbudowie naszego portfolio portingowego, równocześnie intensywnie optymalizując koszty stałe firmy. Dzięki wsparciu Pure Alpha Investment udało nam się osiągnąć większość celów wyznaczonych na ten okres. Niemniej w celu zapewnienia dalszego rozwoju spółki, podjęliśmy decyzję o przeglądzie opcji strategicznych, mając na celu znalezienie nowych partnerów finansowych lub strategicznych, którzy wspomogą rozwój naszych kluczowych IP – podkreśla Robert Wesołowski.
Klabater koncentruje swoją strategię na dwóch filarach: produkcji własnych gier oraz portingu. W 2024 roku zaplanowano premierę Crossroads Inn 2, która odbędzie się w ramach programu early access. Pierwsza część serii Crossroads Inn, ciesząc się dużym uznaniem, sprzedała się w nakładzie ponad 130 tys. egzemplarzy, generując zysk na poziomie 3,33 mln zł.
Spółka chce wydawać od 8 do 10 gier rocznie, które charakteryzują się wysokim potencjałem rynkowym. W roku 2023 Klabater wydał 8 tytułów.
O spółce Klabater:
Klabater to polski wydawca i producent gier wideo notowany na NewConnect, z siedzibą w Warszawie. Spółka skupia się na tworzeniu unikalnych strategiczno-symulacyjnych gier, które łączą narrację z elementami RPG, celując w umieszczenie swoich produkcji wśród TOP500 na platformie Steam. Koncentracja Klabatera na własnych IP oraz portowaniu gier od innych deweloperów pozwala na zdywersyfikowany model biznesowy. Firma tworzy gry, które opowiadają wyjątkowe historie, oferując długotrwałą i kreatywną rozgrywkę. W portfolio firmy znajdują się takie tytuły jak nagrodzone Paszportem Polityki "We. The Revolution", autorskie "Heliborne" i "Crossroads Inn". Ostatnim sukcesem wydawniczym było "Moonshine Inc.", a obecnie pracuje nad kontynuacją sukcesu – "Crossroads Inn 2".
Źródło: Spółka, #KBT