Przejdź do treści

udostępnij:

Zysk netto j.d Agory w IV kw. '23 wyniósł 40,1 mln zł (opis)

Zysk netto j.d. Agory w czwartym kwartale 2023 roku wyniósł 40,1 mln zł wobec 31,4 mln zł straty netto j.d. rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Przedział oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes zakładał 43-49,2 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny w czwartym kwartale ubiegłego roku sięgnął 34,3 mln zł wobec 30,4 mln zł straty rok wcześniej. Prognoza analityków była w przedziale 38-39,1 mln zł zysku operacyjnego.

EBITDA wzrosła o 53,5 proc. do 84,9 mln zł wobec oczekiwań analityków w przedziale 62-86,8 mln zł.

Przychody Agory wzrosły o 32,4 proc. do 438,1 mln zł wobec oczekiwań 420,2-427 mln zł.

W całym 2023 r. przychody Grupy Agora wyniosły 1 424,3 mln zł i były o 28 proc. większe niż w roku poprzednim.

"W 2023 roku odnotowaliśmy rekordowe przychody w historii Agory. Wzrost wpływów był na tyle wysoki, że mimo wciąż rosnących kosztów prowadzenia działalności, raportujemy po czwartym kwartale solidny wynik. Jednym z czynników, które wpłynęły na ten rezultat, było przejęcie kontroli nad Eurozetem, co otworzyło Agorze drogę do walki o pozycję lidera na rynku radiowym i było dla nas najważniejszym wydarzeniem minionego roku" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Bartosz Hojka.

Segment "film i książka" odnotował w IV kwartale 22,4 mln zł zysku operacyjnego wobec 8,1 mln zysku rok wcześniej, a przychody wzrosły o 23,3 proc. do 172,9 mln zł.

Działalność prasowa Agory w IV kwartale zwiększyła sprzedaż o 1,3 proc. do 54,3 mln zł i zanotowała 0,2 mln zł straty operacyjnej wobec 52,4 mln zł straty przed rokiem.

W czwartym kwartale 2023 r. przychody cyfrowe Gazety Wyborczej, czyli ze sprzedaży prenumeraty oraz reklamy cyfrowej, wyniosły blisko 19,3 mln zł, co stanowiło 47 proc. jej całkowitych wpływów. Liczba aktywnych płatnych prenumerat cyfrowych Gazety Wyborczej na koniec grudnia 2023 r. przekroczyła 303,3 tys., utrzymując się na podobnym poziomie w stosunku do analogicznego okresu 2022 roku.

W segmencie reklamy zewnętrznej sprzedaż zwiększyła się w IV kwartale o 15,1 proc. do 60,1 mln zł. Zysk operacyjny spadł o 56,3 proc. do 3,8 mln zł.

Biznes internetowy grupy wypracował w IV kw. przychody na poziomie 44,3 mln zł (spadek o 17,4 proc.) i wykazał 4,8 mln zł straty operacyjnej wobec 8,6 mln zł zysku rok wcześniej.

Działalność radiowa przyniosła grupie 26,3 mln zł zysku operacyjnego wobec 5,5 mln zł zysku przed rokiem. Przychody wzrosły o 178,8 proc. do 111,8 mln zł.

Pod koniec lutego 2023 roku Agora zwiększyła zaangażowanie w Eurozet do 51 proc.

(PAP Biznes), #AGO

epo/ gor/

Zobacz także: Agora SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: