Zysk netto Makaronów Polskich wzrósł w '23 o 34,3 proc. do 32,9 mln zł - szacunki
Zysk netto Makaronów Polskich wzrósł według szacunków w 2023 roku o 34,3 proc. do 32,9 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie.
Według wstępnych danych przychody ze sprzedaży w ubiegłym roku zwiększyły się o 7,9 proc. do 354,8 mln zł, a EBITDA o 36,3 proc. do 57,8 mln zł.
Spółka podała, że osiągnięte w 2023 roku rezultaty wynikają z kilku czynników.
"Portfolio produktowe grupy jest szerokie i zdywersyfikowane. Dodatkowo w połowie roku nastąpiła formalna inkorporacja spółki zależnej SAS Sp. z o.o., co ujawniło jeszcze bardziej efekty synergii. Spółka generowała też sprzedaż powyżej zakładanych planów w segmencie dań gotowych oraz makaronów w systemach in-out. Pozostałe segmenty produktowe również cechowały się większą dynamiką sprzedaży rok/rok. W ramach programu zwiększania efektywności operacyjnej spółka realizowała inicjatywy w zakresie optymalizacji kosztów funkcjonowania poprzez wdrożenie systemów cyfrowych w planowanie i rozliczanie produkcji i wykorzystanie parku maszynowego" - napisano.
Zarząd Makaronów Polskich widzi w 2024 roku zagrożenia wynikające z narastającej presji cenowej i tzw. wojny handlowej na marże, co może wpłynąć na sytuację producentów. Spółka będzie kontynuowała wewnętrzne działania zwiększające efektywność kosztową. Główny nacisk będzie ukierunkowany na procesy automatyzacji i robotyzacji produkcji, poprzez realizacje projektów inwestycyjnych zarówno w obszarze makaronów, jak i dań gotowych.
Celem spółki jest wzmocnienie swojej pozycji we wszystkich obszarach działalności grupy poprzez wzrost organiczny, jak również potencjalne możliwe projekty akwizycyjne.
(PAP Biznes), #MAKepo/ gor/