Przejdź do treści

udostępnij:

Cyfrowy Polsat miał w IV kw. 677 mln zł skoryg. EBITDA wobec 708,2 mln zł konsensusu (opis)

Skorygowana EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu wyniosła w czwartym kwartale 2023 roku 677 mln zł i była o 4,4 proc. niższa od średniej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes.

Oczekiwania dziewięciu analityków ankietowanych przez PAP Biznes, co do skorygowanej EBITDA grupy wahały się od 682,6 mln zł do 777,4 mln zł.

Przychody Cyfrowego Polsatu sięgnęły w IV kw. 3,682 mld zł i były o 0,2 proc. wyższe od 3,673 mld zł konsensusu. W ujęciu rok do roku sprzedaż wzrosła o 7 proc.

Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy PAK-PCE, przychody grupy wyniosły 3,348 mld zł (-2,4 proc. r/r). Na poziom przychodów wpływ miały m.in. rozpoznane przychody ze sprzedaży energii w wysokości 286 mln zł, obejmujące przychody ze sprzedaży energii elektrycznej z produkcji oraz z obrotu, przychody ze sprzedaży energii cieplnej oraz przychody ze sprzedaży świadectw pochodzenia. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży własnej energii elektrycznej wyniosły 79 mln zł, a przychody z obrotu 180 mln zł.

Skorygowane wolne przepływy pieniężne grupy, po uwzględnieniu kosztów odsetek i z wyłączeniem capexu na zieloną energię, wyniosły w 2023 r. 334 mln zł (-57 proc. r/r).

W prezentacji podano, że cele grupy w segmencie telekomunikacyjnym na 2024 rok to: budowa ARPU i utrzymanie niskiego wskaźnika churn w oparciu o strategię multiplay, dalszy rozwój sieci 5G Plusa w oparciu o częstotliwość w paśmie 2,6 GHz TDD i nowy blok w paśmie 3,6 GHz.

Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w IV kw. 2,694 mld zł (-1,7 proc.) przychodów.

Liczba klientów usług multiplay wzrosła w IV kwartale 2023 roku do 2,456 z 2,445 mln w III kwartale ur.

Liczba usług kontraktowych u klientów B2C wzrosła w IV kwartale 2023 roku do 13,08 mln z 13,05 mln kwartał wcześniej.

Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C w IV kw. wzrósł do 73,6 zł z 73,5 zł kwartał wcześniej.

Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) wzrósł na koniec grudnia 2023 roku do 7,6 proc. z 7,5 proc. kwartał wcześniej.

Na koniec grudnia 2023 roku liczba usług prepaid spadła kdk do 2,65 mln z 2,74 mln, ich ARPU spadło w IV kwartale do 17,4 zł z 17,9 zł kwartał wcześniej.

Łączna liczba klientów B2B w IV kw. 2023 roku był stabilna i wyniosła 68,8 tys. Średniomiesięczny przychód na klienta nie zmienił się w ujęciu kdk i wyniósł 1,46 tys. zł.

Segment mediowy Cyfrowego Polsatu osiągnął w IV. kwartale 704 mln zł przychodów (spadek o 4 proc.) i 140 mln zł EBITDA (spadek o o 27 proc.).

Tegoroczne cele segmentu to utrzymanie pozycji na rynku reklamy TV i oglądalności kanałów oraz budowa pozycji na rynku wydawców internetowych.

Segment zielona energia miał 395 mln zł przychodów i -1 mln zł EBITDA. W tym roku planowane jest uruchomienie farm wiatrowych w Człuchowie i Przyrowie oraz rozpoczęcie produkcji zielonego wodoru w elektrolizerni w Koninie i dalsza rozbudowa sieci tankowania wodoru.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu sięgnął, według wyliczeń PAP Biznes, 100,5 mln zł i był wyższy od konsensusu PAP Biznes, który wynosił 55 mln zł (przedział 33-75 mln zł).

W ramach celów finansowych grupa planuje w 2024 roku kontrolę kosztów, utrzymanie dyscypliny finansowej w ramach realizacji Strategii 2023+oraz pozyskanie finansowania na projekt farmy wiatrowej Drzeżewo.

(PAP Biznes), #CPS

epo/

Zobacz także: Cyfrowy Polsat SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: