Przejdź do treści

udostępnij:

Zysk netto Fabrity Holding wyniósł w '23 14 mln zł wobec 25 mln zł zysku w '22

Grupa Fabrity Holding w 2023 roku osiągnęła 14 mln zł zysku netto wobec 25 mln zł zysku przed rokiem - podała spółka w raporcie rocznym. Wcześniej spółka szacowała ubiegłoroczny zysk netto na 14,3 mln zł.

Do osiągnięcia wyniku netto przyczyniło się zaksięgowanie 9,9 mln zł zysku na transakcji zbycia dwóch spółek segmentu marketingowego. Był to drugi, najwyższy zysk netto w historii grupy, po wyniku roku 2022, w którym sprzedała spółkę Oktawave.

Zgodnie ze wstępnymi szacunkami w 2023 roku przychody ze sprzedaży usług grupy zwiększyły się o 29 proc. rdr, do 68,7 mln zł, a przychody operacyjne o 34 proc. rdr, do 62,4 mln zł.

Wynik EBITDA wzrósł o 13,7 proc. rdr, do 8,6 mln zł (szacunki 8,8 mln zł), a zysk operacyjny zwiększył się o 28,8 proc. rdr, do 6,4 mln zł (szacunki 6,5 mln zł).

"To był bardzo udany, pracowity rok w Grupie Fabrity Holding, bogaty w istotne wydarzenia. Rozwój współpracy z unijną agencją Frontex, projekty z ABB i pozostałymi kluczowymi klientami oznaczały w efekcie rekordowy rok w historii zależnej spółki Fabrity. To o tyle warte podkreślenia, że cała branża usług IT przeżywała trudne chwile. Z kolei przełomem w spółce PerfectBot było wdrożenie nowej wersji chatbota, opartej na technologii AI. Rok 2023 miał również dla nas wymiar epokowy, związany ze sprzedażą spółek marketingowych i marki K2, czyli podstawowego biznesu w przeszłości, za czym poszła zmiana nazwy spółki i wyklarowanie czysto technologicznego profilu Grupy" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Tomasz Burczyński.

"Jasno pokazujemy, że umiemy długoterminowo rosnąć w dwucyfrowym tempie i realizować projekty IT dla dużych, stabilnych klientów w Polsce oraz za granicą, dotychczas w szczególności w krajach niemieckojęzycznych i skandynawskich" - dodał.

W lutym br. spółka zależna Fabrity kupiła pakiet kontrolny Panda Group (rozwiązania e-commerce). Cena nabycia udziałów spółki Panda Group wyniosła 1,99 mln zł. Umowa przewiduje wypłatę drugiej transzy ceny (Earn-Out) w łącznej wysokości do 2,1 mln zł pod warunkiem realizacji przez spółkę celów finansowych do końca 2025 lub 2026 roku.

W czwartkowym komunikacie prasowym podano, że była to pierwsza transakcja Grupy Fabrity jako strony kupującej. Fabrity planuje kontynuować działania związane z poszukiwaniem szans rozwoju poprzez akwizycje. W obszarze zainteresowań grupy są podmioty z segmentu usług i rozwiązań IT, które mogą pozytywnie wpłynąć na poszerzenie kompetencji biznesowych i technologicznych lub na rozwój bazy klientów na wybranych rynkach.

Jak wskazano, założenia te są spójne z przygotowywaną strategią Fabrity Holding na lata 2024-2026, której prezentacja zaplanowana jest na pierwsze półrocze 2024 roku.

(PAP Biznes), #FAB

epo/ osz/

Zobacz także: Fabrity Holding SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: