Creepy Jar publikuje wstępne dane finansowe za Q1 2024
W Q1 2024 r. Creepy Jar wypracował 7,3 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 3,3 mln zł zysku netto – wynika ze wstępnych wyników finansowych. Studio koncentruje się na produkcji StarRupture oraz dalszym rozwoju flagowego tytułu, Green Hell.
Obniżenie przychodów ze sprzedaży gry Green Hell na kluczowych platformach o 39% r/r jest konsekwencją naturalnego cyklu starzenia się produktu i dostosowanej do niego polityki przecen. Wskazany spadek przychodów, rosnące koszty produkcji oraz zwiększenie zespołu spowodowały obniżenie rentowności zysku netto Spółki do poziomu 46%. Dodatkowo, w 1 kw. 2024 r. Spółka rozpoznała niegotówkowy koszt Programu Motywacyjnego na lata 2023-2025 w wysokości blisko 1,2 mln zł. Koszt wskazanego Programu Motywacyjnego nie był uwzględniony w wynikach 1 kw. 2023 r.
Sprzedaż brutto Green Hell w ujęciu ilościowym w Q1 2024 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry do których Spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 343 tys. kopii, z czego 57 tys. kopii na konsolach PlayStation i Xbox. W oparciu o wstępne dane sprzedażowe dostępne na dzień 13 maja 2024 r., szacunkowa sprzedaż brutto Green Hell na ww. platformy od początku roku wyniosła 612 tys. kopii, z czego 72 tys. sztuk stanowią egzemplarze przeznaczone na konsole PlayStation i Xbox.
Creepy Jar dalej wspiera i rozwija swoją flagową produkcję. Dotychczas Spółka udostępniła graczom już 20 aktualizacji do Green Hell i pracuje nad kolejną. Aktualnie studio pracuje nad przygotowaniem gry w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
Studio kontynuuje prace nad kolejną, autorską produkcją o nazwie StarRupture, tworzoną na silniku Unreal Engine 5. Będzie to zaawansowany symulator rozwoju bazy z elementami survivalu, osadzony w scenerii science -fiction. StarRupture na tle gier obecnych już na rynku, w szczególności klasycznych base-builderów, będzie wyróżniać się dzięki takim mechanikom jak eksploracja, walka czy zarządzanie zasobami. Gra już w wersji early access będzie rozbudowaną produkcją z trybem co-op do 4 graczy, którą studio planuje dalej intensywnie rozwijać. Data premiery StarRupture nie została jeszcze ustalona.
Ostateczne dane finansowe za Q1 2024 r. wraz z danymi porównywalnymi Spółka przekaże w raporcie okresowym, który zostanie opublikowany w dniu 22 maja 2024 r.
O spółce Creepy Jar:
Creepy Jar S.A. z siedzibą w Warszawie jest producentem i wydawcą gier komputerowych przeznaczonych na różne platformy sprzętowe. Studio realizuje produkcje o wysokim stopniu zaawansowania w segmencie gier niezależnych, posiadające cechy tytułów wysokobudżetowych, określane w branży jako Premium Indie.
Green Hell, pierwsza produkcja studia, odniosła międzynarodowy sukces i zyskała duże uznanie wśród graczy oraz recenzentów (87% pozytywnych recenzji na Steam, ponad 5 mln sprzedanych egzemplarzy). Gra jest dostępna na najważniejszych platformach – PC oraz na konsolach PlayStation, Xbox, Nintendo Switch (za portowanie i dystrybucję odpowiada Forever Entertainment S.A.) oraz w wersji VR (za portowanie i dystrybucję odpowiada Incuvo S.A.). Pod koniec 2019 r. Spółka rozpoczęła pracę nad nowym projektem o nazwie StarRupture, produkowanym na Unreal Engine 5. Będzie to zaawansowany symulator rozwoju bazy z elementami survivalu, z perspektywy pierwszej osoby, osadzony w scenerii science-fiction. W kwietniu 2021 r. Spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od sierpnia 2018 r.
Źródło: Spółka, #CRJ