Przejdź do treści

udostępnij:

Nowa emisja akcji DataWalk

Dzięki ostatnim osiągnięciom spółki, w tym udanemu pierwszemu kwartałowi i pozyskaniu kluczowych klientów, inwestorzy wyrazili duże zainteresowanie inwestycją w DataWalk. Zarząd zdecydował się na pozyskanie dodatkowych środków na rozwój obszarów go-to-market poprzez emisję nowych akcji. W wyniku zakończonych negocjacji dotyczących udziału inwestorów w kolejnej subskrypcji, ustalono cenę emisyjną w wysokości 55 zł za akcję oraz emisję do 500 000 sztuk akcji w ramach kapitału docelowego spółki.

- Po wyzwaniach 2023 roku realizowaliśmy plan finansowy oparty o rozwój organiczny, który komunikowaliśmy inwestorom jako suboptymalny w średnim i dłuższym terminie - mówi Łukasz Socha, CFO i członek zarządu DataWalk S.A. - Inwestorzy instytucjonalni docenili powrót na ścieżkę wzrostu, potwierdzonym silnym pierwszym kwartałem z ważnymi kontraktami tj. z Barclays czy Ally Bank. Mając na uwadze możliwości stojące przed spółką, to dobry moment na inwestycje.

Zarząd planuje przeznaczyć pozyskane środki głównie na operacje w szeroko omawianym obszarze tzw. go-to-market m.in. w marketingu, szczególnie w kontekście budowania potencjału wzrostowego w kolejnych latach.

- Emisje tego typu zamykamy zwykle w bardzo wąskim, klubowym gronie. Naszym celem było sprawne przeprowadzenie procesu ograniczając ryzyka, jednocześnie wykorzystując szansę na dofinansowanie i rozwój. Otrzymaliśmy deklarację udziału w nowej emisji od kilku inwestorów, którzy zadeklarowali objęcie wszystkich akcji objętych kapitałem docelowym - mówi Paweł Wieczyński, prezes DataWalk S.A. - Planujemy zakończenie procesu zawierania umów objęcia akcji nowej emisji i ich opłacenia przez inwestorów w ciągu tygodnia.

Źródło: Spółka, #DAT

Zobacz także: DataWalk SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: