Pepco Group prezentuje wyniki za okres sześciu miesięcy zakończony 31 marca 2024 r.
Pepco Group, dynamicznie rozwijająca się paneuropejska sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, publikuje śródroczne wyniki finansowe za półroczny okres zakończony 31 marca 2023 r.
Przychody Grupy za I półrocze wyniosły rekordowe 3,2 mld euro, wzrosły o 13,8% wobec poprzedniego roku.
Marża brutto Grupy wzrosła o 310 punktów bazowych do 43,1%, napędzana wynikami Pepco.
Bazowa EBITDA Grupy (wg MSSF 16) wyniosła rekordowe 487 mln euro i wzrosła o 28,2%, dzięki EBITDA sieci Pepco, która wzrosła o 38,9%.
Bardziej zrównoważony wzrost liczby sklepów oraz zdyscyplinowane inwestycje kapitałowe.
Solidne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, które wyniosły 182 mln euro i wzrosły o 99 mln euro wobec ubiegłego roku.
Otwarto 289 nowych sklepów netto w I półroczu, z czego 86 w II kwartale.
Grupa pozostaje przekonana co do osiągnięcia EBITDA (wg MSSF 16) za cały rok obrotowy 2024 w wysokości 900 mln euro (wobec 753 mln euro w roku obrotowym 2023).
Komentując wyniki, Andy Bond, przewodniczący wykonawczy (Executive Chair) Pepco Group, powiedział:
„Informujemy dziś o solidnych wynikach Grupy za pierwsze półrocze, w tym o rekordowych przychodach i znacznym wzroście marży brutto, co odzwierciedla postępy w realizacji strategicznych priorytetów wyznaczonych jesienią ubiegłego roku. Wyróżniającym się czynnikiem była działalność Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej, będąca kluczowym motorem napędowym Grupy. Udało nam się przywrócić marżę brutto i rentowność sklepów w tym regionie do poziomów sprzed pandemii, z dalszymi możliwościami poprawy. Osiągnięcie to podkreśla stałą i atrakcyjną ofertę Pepco dla klientów w zakresie odzieży i towarów ogólnych w wiodących na rynku cenach. Pomimo pozytywnego wkładu FMCG, wyniki Poundland były poniżej oczekiwań ze względu na wyzwania związane z wdrożeniem znaczącej zmiany asortymentu na produkty Pepco, z którymi się obecnie mierzymy. Dealz Polska nadal robił postępy.
W całej Grupie poczyniliśmy istotne postępy w poprawie marży brutto w pierwszym półroczu, która wzrosła o 310 punktów bazowych do 43,1%. Zmiana ta była efektem poprawy warunków zakupów produktów, a także bardziej znormalizowanych cen surowców, wymiany walut i kosztów transportu w porównaniu z rokiem poprzednim, pomimo pewnego wpływu sytuacji na Morzu Czerwonym.
Kontynuowaliśmy ekspansję naszej obecności w Europie, otwierając 289 nowych sklepów netto, głównie na naszych najważniejszych, szybko rozwijających się rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, koncentrując inwestycje na otwarciach, które przynoszą największe stopy zwrotu. Dobre wyniki osiągnięte w tym półroczu odzwierciedlają udaną realizację naszej strategii i fantastyczny wkład wszystkich pracowników Grupy w budowanie wiodącej w Europie sieci dyskontów wielobranżowych.
Patrząc w przyszłość, podczas gdy nastroje konsumentów na niektórych z naszych kluczowych rynków pozostają trudne, spodziewamy się osiągnąć bazową EBITDA (MSSF16) za cały rok w wysokości około 900 mln euro, w porównaniu z 753 mln euro w poprzednim roku. Odniesiemy też korzyści będące efektem koncentracji na rygorystycznym podejściu do inwestycji, a w całym roku spodziewana jest poprawa generowania wolnych przepływów pieniężnych. Ta siła finansowa daje nam dobrą pozycję do dalszej realizacji naszej strategii wzrostu przy jednoczesnym utrzymaniu silnego bilansu”.
Źródło: Spółka, #PCO