Skorygowana EBITDA Ten Square Games w I kw. wyniosła 27,5 mln zł wobec konsensusu 27,7 mln zł
Ten Square Games wypracował w pierwszym kwartale 2024 roku 27,5 mln zł skorygowanej EBITDA wobec 27,6 mln zł rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 27,7 mln zł skorygowanej EBITDA.
Producent gier mobilnych wypracował w tym okresie 17,9 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 20,4 mln zł prognozowanych w konsensusie PAP Biznes. W I kwartale 2023 roku spółka miała 12,8 mln zł straty netto.
Płatności grupy Ten Square Games wyniosły w pierwszym kwartale 99,7 mln zł wobec 99,5 mln zł konsensusu PAP Biznes. Płatności były ok. 19 proc. niższe rok do roku i ok. 8 proc. niższe kwartał do kwartału. Spółka tłumaczy, że spadek był głównie spowodowany zmniejszoną aktywnością graczy po intensywnym IV kwartale 2023 roku.
"Pomimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych, dyscyplina kosztowa i skupienie na tworzeniu wartości dodanej przez wszystkie zespoły w firmie, pozwoliły nam zakończyć I kwartał 2024 roku pozytywnymi wynikami finansowymi na każdym poziomie. Dodatkowo, zrealizowaliśmy skup akcji własnych o rekordowej w historii firmy wartości 114,5 mln zł" - powiedziała, cytowana w komunikacie prasowym, Magdalena Jurewicz, CFO Ten Square Games.
Jak podano, produkt Fishing Clash skupił się głównie na działaniach retencyjnych, po intensywnym ostatnim kwartale 2023 roku, redukując liczbę wydarzeń w grze. Spółka poinformowała, że w połączeniu z mniejszą liczbą weekendów w lutym i kwietniu, wpłynęło to istotnie na wskaźniki gry.
W I kwartale 2024 roku w grze Hunting Clash wprowadzona została jej największa aktualizacja od premiery. Zmieniła ona główny system rywalizacji w produkcie. Działania te mają na celu poprawić długoterminową rentowność gry.
Spółka podała, że Wings of Heroes odnotował wzrost płatności do 2,9 mln zł, a po zmianach wprowadzonych w pierwszej połowie 2023 roku, gra systematycznie poprawia swoje wskaźniki retencji, zaangażowania i monetyzacji. Zarząd oczekuje przyspieszenia wzrostu w drugiej połowie 2024 roku.
Poziom płatności generowany przez TSG Store stanowił 12 proc. całkowitych płatności grupy w I kwartale 2024 roku wobec 9 proc. w IV kwartale 2023 roku.
TSG pracuje nad prototypami gier o projektowych nazwach Hunting Next i Fishing Next. Ich pierwsze techniczne testy rynkowe zostały zaplanowane odpowiednio na czerwiec i lipiec tego roku. Jak podała spółka, oba projekty wykorzystują wiedzę zespołów na temat segmentu łowiectwa i wędkarstwa, ale skierowane są do różnych grup demograficznych i oferują odmienne doświadczenie rozgrywki niż obecna oferta produktowa TSG.
Jak wskazano w komunikacie, TSG opracowało też plan działań, który ma na celu usunięcie głównych przeszkód blokujących wzrost głównych projektów spółki, a dwa główne filary tego planu to monetyzacja i jakość.
(PAP Biznes), #TENpel/ osz/