DataWalk ogłosił zakończenie klubowej emisji akcji
Spółka DataWalk pozyskała 27,5 miliona PLN (ok. 7 milionów dolarów) w ramach przeprowadzonej prywatnej subskrypcji 500.000 akcji. Emisja miała charakter „klubowy” i była skierowana do wąskiego grona inwestorów, już zaangażowanych kapitałowo w spółkę.
Decyzja o skierowaniu emisji do obecnych inwestorów wynikała z chęci współpracy z partnerami, którzy są aktywnie zaangażowani w dialog ze spółką, doskonale rozumieją otoczenie rynkowe i dostrzegają długoterminowy potencjał DataWalk oraz rynku, na którym działa firma.
W ramach zbudowanej książki popytu cena emisyjna akcji została ustalona na poziomie 55 zł za każdą akcję, co stanowiło niespełna 3% dyskontu od ceny rynkowej.
Emisja, mimo klubowego charakteru, spotkała się z dużym zainteresowaniem inwestorów i pula akcji którą dysponował zarząd DataWalk w ramach zatwierdzonego kapitału docelowego (tj. 500.000 akcji) rozeszła się w bardzo krótkim czasie.
Pozyskane w drodze emisji środki, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zastaną przeznaczone na rozwój obszarów go-to-market.
- Wiele funduszy, pomimo zadeklarowanego wcześniej zainteresowania zaangażowaniem kapitałowym w DataWalk, nie mogło wziąć udziału w tej emisji z przyczyn formalno-technicznych, Była to decyzja trudna, ale podyktowana ograniczoną ilością dostępnych akcji oraz dbałością o interes dotychczasowych akcjonariuszy oraz spółki – komentuje Paweł Wieczyński, prezes DataWalk.
- Odrzucaliśmy wiele propozycji przez ostatni rok, ale po głębokiej analizie naszych planów rozwojowych oraz analizie zainteresowania inwestorów w połowie maja zrozumieliśmy, że nie możemy przegapić szansy na dalszy rozwój, stąd decyzja o emisji. Wierzę, że była to najlepsza decyzja dla firmy i jej inwestorów - podkreśla Wieczyński.
Źródło: Spółka, #DAT