Przejdź do treści

udostępnij:

Artifex Mundi zamknął maj z 4,6 mln zł pierwszej marży

Notowany na GPW producent i wydawca gier wypracował w maju br. 8,3 mln zł przychodów, wobec 8,5 mln zł w kwietniu oraz 6,5 mln zł przed rokiem. Pierwsza marża Artifex Mundi (przychody pomniejszone wydatki na marketing) wzrosła w maju o 7% miesiąc do miesiąca oraz o 40% w porównaniu z majem 2023 r.

W minionym miesiącu Artifex Mundi zainwestował w akwizycję graczy dla Unsolved niespełna 3,7 mln zł, wobec 4,2 mln zł w kwietniu br. i 3,2 mln zł w maju 2023 r. Ograniczenie skali wydatków na marketing to konsekwencja obserwowanego od połowy kwietnia br. wzrostu rynkowych stawek reklamowych. Niższa intensywność działań marketingowych wpłynęła na poziom przychodów z komercjalizacji Unsolved, flagowego produktu spółki. Przy niższych o 15% (mdm.) średnich dziennych nakładach na akwizycję graczy, średnie dzienne przychody Unsolved zmniejszyły się o 6%, do 245 tys. zł.

- Niezależnie od pozostającej poza naszym wpływem sytuacji na rynku reklamowym konsekwentnie realizujemy plan rozwoju Unsolved, zakładający m.in. zwiększenie, w 2024 r. LTV gry o kilkadziesiąt procent. Jesteśmy pozytywnie nastawieni do kolejnych miesięcy, mimo bardziej wymagającego dla reklamodawców okresu – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.

O spółce:

Artifex Mundi S.A. to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Od początku 2020 roku strategicznym kierunkiem dalszego rozwoju firmy jest koncentracja zasobów w ramach dwóch wewnętrznych studiów skupiających się na produkcji gier mobilnych monetyzowanych w modelu free-to-play w dwóch gatunkach: gier Hidden Object oraz gier RPG.

Źródło: Spółka, #ART

udostępnij: