Fabrity Holding w strategii do '26 zakłada m.in. rentowność EBIT na poziomie 10-12,5 proc. (opis)
Fabrity Holding w strategii na lata 2024-2026 zakłada średnioroczną dynamikę wzrostu przychodów na poziomie 12-20 proc. oraz rentowność EBIT na poziomie 10-12,5 proc. - podała spółka w komunikacie. Fabrity chce poszerzyć ofertę i kompetencje dzięki przejęciom, nie planuje zmian w polityce dywidendowej.
W realizowanej strategii Fabrity Holding planuje koncentrować się na wzroście organicznym i akwizycjach, a kluczowymi rynkami będą Polska, region DACH, inne kraje Europy Zachodniej. Fabrity planuje wzrost sprzedaży głównie poza Polską.
Ponadto, Fabrity Holding planuje wzrost zatrudnienia do 450-500 osób.
"Naszym celem jest dalszy wzrost przychodów i systematyczne pomnażanie wartości grupy. Wzrost w najbliższych latach chcemy osiągnąć poprzez połączenie rozwoju organicznego i inwestycji w firmy podobne do nas, ale posiadające konkretne specjalizacje lub działające na wybranych rynkach" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Tomasz Burczyński.
Jak podano, kluczowym obszarem działalności pozostaje inżynieria oprogramowania: oprogramowanie na zamówienie, rozwiązania typu data engineering i business intelligence oraz rozwiązania oparte na AI i blockchain.
Przedsięwzięcia spółka planuje w początkowej fazie finansować ze środków własnych, a cele strategiczne mają być realizowane głównie poprzez inwestycje w sprzedaż i marketing, inwestycje M&A w nowe spółki, inwestycje zwiększające skuteczność dotarcia do nowych klientów poza Polską, organiczny rozwój współpracy z obecnymi klientami, również na nowych rynkach i w nowych dywizjach biznesowych, a także cross-selling do obecnej bazy klientów na podstawie oferty i kompetencji nowych spółek.
"Zakładane jest nabywanie pakietów większościowych w ramach potencjalnych akwizycji M&A, a w konsekwencji zakładane jest, że nowe spółki w grupie będą podlegały pełnej konsolidacji wyników finansowych" - napisano.
Wsparciem realizacji celów finansowych ma być program motywacyjny dla kluczowych menedżerów i pracowników (ESOP) realizowany po zakończeniu możliwego procesu połączenia spółki Fabrity Holding i spółki zależnej - Fabrity.
Zmianie nie ulegnie polityka dywidendowa spółki - do 50 proc. skonsolidowanego zysku netto dystrybuowane będzie do akcjonariuszy, o ile nie wystąpią istotne potrzeby inwestycyjne lub inne ważne powody.
"(...) nowe emisje akcji będą miały cel motywacyjny, związany z ESOP lub będą połączone z ewentualną wymianą udziałów w spółkach zależnych" - dodano.
(PAP Biznes), #FABdoa/ ana/