Feardemic w nowej strategii wejdzie z portfolio wydawniczym m.in. na rynki VR i mobile (wywiad)
Feardemic, spółka córka Bloober Team w nowej strategii na lata 2024-2027 będzie koncentrował się na ekspansji rynku gier VR, mobile i PC - poinformował PAP Biznes prezes spółki Damian Pawlak. W przypadku sektora mobilnego spółka chce wydawać gry premium ze swojego portfolio we współpracy z platformami Apple Arcade i Netfliksem.
"Na początku września przystąpiliśmy do dogłębnej analizy działalności Feardemic, której naturalnym rozwinięciem jest nowa strategia spółki, którą zaczęliśmy wdrażać od początku 2024 roku" - powiedział PAP Biznes Damian Pawlak.
"Celem strategii było wyznaczenie klarownej ścieżki dla spółki na lata 2024-27. Feardemic przez lata budował swoje portfolio wydawnicze na konsolach, ale nasz nowy plan na spółkę zakłada mocne wejście na rynek PC oraz wejście na platformy VR i mobile" - wskazał.
Dodał, że spółka w maju podpisała pierwszą umowę na grę w wirtualnej rzeczywistości. Jest to gra Dagon Complete Edition. Ponadto spółka będzie odpowiadała również za wydanie gry na konsole.
"W strategii mocno stawiamy na rynek VR, dlatego cieszy, że mamy już podpisany pierwszy projekt z tego segmentu" - powiedział.
Wskazał, że takie samo podejście spółka ma w stosunku do rynku mobilnego. W tym przypadku Feardemic chce stawiać na współprace z platformami subskrypcyjnymi, jak Netflix oraz Apple Arcade, które w ocenie spółki dają większą szansę na przebicie się z tytułem na dużym i trudnym dla nowych gier rynku.
"Chcemy na rynek mobilny wyjść z naszymi produktami premium, ale zdajemy sobie sprawę, że musimy wybierać gry, które się do tego nadają. Wyselekcjonowaliśmy już gry z naszego portfolio, które mają szansę przebić się na rynku" - powiedział.
"Mamy już wersję mobilną jednej z naszych gier, ale czekamy na odpowiedni moment, żeby wyjść z nią do rynku" - dodał.
Ponadto prezes Feardemic zapowiedział, że spółka celuje w podpisywanie umów wydawniczych na gry z większymi budżetami niż dotychczas, ale nie oznacza to, że zrezygnuje ona z wydawania mniejszych gier.
"Mamy podpisane umowy na gry, które ukażą się pod koniec przyszłego roku oraz w 2026 roku i to są tytuły o dużo większych budżetach niż dotychczas" - powiedział.
Dodał, że tytuły, które dysponują wysokimi budżetami, w przypadku sukcesu gwarantują nieporównywalnie większe zyski.
"Aktualnie znajdujemy się w momencie transformacji starej strategii w nową, więc w tym roku planujemy wydać łącznie ok. 12-13 gier. W przyszłości na pewno nie będziemy gonić za zwiększaniem liczby premier" - ocenił.
"Pod koniec maja Feardemic miało swoją najlepszą premierę dotychczas. Gry z serii Garten of Banban zadebiutowały na konsolach PlayStation i w ciągu 48 godzin zapewniły spółce zwrot kosztów produkcji. Garten of Banban to gry z gatunku mascot horror, są kolejnym krokiem realizacji naszej strategii i rozwoju portfolio gier horrorowych, które docierają do różnych graczy. Jesteśmy na najlepszej drodze, by w ciągu pierwszego miesiąca uzyskać 100 tys. sprzedanych kopii" - powiedział.
Prezes wskazał, że w długim terminie spółka chce zwiększyć aktywność w fazie produkcyjnej wydawanych przez siebie gier.
"Nie wykluczamy również, że w przyszłości sami podejmiemy się zadania wyprodukowania własnej gry" - dodał.
Maciej Białobrzeski
(PAP Biznes), #BLOmcb/ gor/