Grodno rozpoczęło inwestycje w celu rozwoju e-commerce
Grupa Grodno rozpoczęła inwestycje w celu rozwoju e-commerce - poinformował zarząd spółki podczas poniedziałkowej konferencji. Udział przychodów z e-commerce systematycznie rośnie o ok. 30-40 proc. mdm.
“E-commerce jest to dla nas bardzo perspektywiczny obszar, bardzo duże inwestycje czynimy ku temu, żeby nasz e-commerce poprawić. Dzisiaj w e-commerce mamy w granicach 15 proc. przychodów i udział ten miesiąc do miesiąca bardzo dynamicznie rośnie. Te wzrosty mamy w granicach 30-40 proc. w kanale e-commerce, więc to jest bardzo perspektywiczne narzędzie dla nas” - powiedział prezes zarządu Andrzej Jurczak, podczas poniedziałkowej konferencji podsumowującej rok obrotowy 2023/24.
Jak podał prezes, pod koniec 2024 r. spółka chce otworzyć własną platformę B2B.
“Dzisiaj nasza platforma jest zamknięta, skierowana wyłącznie do specjalistów. Pod koniec roku ją otworzymy i tutaj spodziewamy się bardzo dużych wzrostów i chcemy, żeby udział w e-commerce naszej platformy B2B systematycznie rósł” - powiedział Andrzej Jurczak.
Wiceprezes zarządu Marcin Gardas dodał, że otworzenie własnej platformy to bardzo szeroki projekt związany ze zmianami organizacyjnymi, procesowymi oraz, że Grodno chce połączyć sieć tradycyjną ze światem e-commerce.
“To, na czym Grodno chce budować przewagę to połączenie obecności fizycznej na ostatniej mili. Tam jesteśmy liderami (...), chcemy połączyć tą sieć tradycyjną ze światem e-commerce, tak aby doświadczenie klienta było w zasadzie takie samo. Nie chcemy klienta zmuszać do składania zamówienia przez e-commerce” - powiedział Gardas.
“Widzimy rosnące znaczenie e-commercu i to jest też perspektywa dla nas. Natomiast, na pewno e-commerce będzie oparty o naszą sieć sprzedaży, która jest niewątpliwie największa dzisiaj na rynku. Mamy ok. 100 placówek i to jest nasza bardzo duża siła na rynku” - dodał prezes.
Zarząd poinformował również, że spółka nie jest zainteresowana rozwojem na rynku emobility.
"Nie widzimy perspektyw do wzrostu, to nie jest rynek dla nas" - powiedział Jurczak.
Prezes poinformował, że zarząd jest zadowolony z wyników, które osiągnęła spółka w mijającym roku finansowym, biorąc pod uwagę trudne warunki w branży.
Grupa Grodno zanotowała w roku obrotowym 2023/24 (od 1 kwietnia 2023 r. do 31 marca 2024 r.) 1.186 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza spadek o 3 proc. Skonsolidowany wynik EBITDA miał wartość 27,0 mln zł, zysk operacyjny to 16,9 mln zł, a zysk netto 6,2 mln zł.
Grupa Grodno pracuje obecnie nad nową strategią rozwoju i zakłada, że zaprezentuje strategię 2025+ najpóźniej w pierwszych miesiącach przyszłego roku.
“Perspektywy na najbliższe lata są bardzo dobre dla spółki. Jesteśmy przygotowani na wzrosty, widzimy gdzie mogą one nastąpić, perspektywa związana z KPO, perspektywa związana z Zielonym Ładem i z polityką klimatyczną Unii Europejskiej, gdzie elektryfikacja będzie miała miejsce. Dalej, wymiana i transformacja w przesyle energii, ale też Mój Prąd 6.0. Jesteśmy przekonani, że dwudziesty piąty, dwudziesty szósty rok to będą lata bardzo dobre dla branży i dla naszej spółki” - powiedział prezes.
Grupa Grodno jest dostawcą kompleksowych i unikalnych rozwiązań budynkowych, a także czołowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działającym na polskim rynku. Aktywnie rozwija segment odnawialnych źródeł energii m. in. pod kątem instalacji fotowoltaicznych, pomp ciepła i stacji ładowania pojazdów.
(PAP Biznes), #GRNgaw/ osz/