Przejdź do treści

udostępnij:

Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży detalicznej wyniósł w lutym 9,0 proc. - GUS

Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży ogółem wzrósł w lutym w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego z 8,6 proc. do 9,0 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny.

GUS podał, że w lutym 2025 r. w porównaniu ze styczniem 2024 r. notowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących o 5,2 proc.

Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (z 24,8 proc. przed rokiem do 28,0 proc.), natomiast spadek udziału wykazały jednostki z grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 24,2 proc. do 19,7 proc.).

Niewielki spadek udziału zaobserwowano również w grupie "meble, rtv, agd” (z 19,0 proc. do 18,8 proc.).

(PAP Biznes)

map/ osz/

udostępnij: